Contexto socioeducativo y repetición de curso en España
ISSN: 0210-0630, 2386-6322
Year of publication: 2024
Issue: 559
Type: Article
More publications in: Cuadernos de pedagogía
Abstract
Beyond individual student characteristics, evidence shows that the socioeconomic and demographic context at both the school and regional levels is significantly associated with grade retention. This limits the role of education as a guarantor of equity and social justice.
Bibliographic References
- López-Rupérez, F., García-García, I., & Expósito-Casas, E. (2021). La repetición de curso y la graduación en Educación Secundaria Obligatoria en España. Análisis empíricos y recomendaciones políticas. Revista de Educación, 394. https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2021-394-510
- Nieto-Isidro, S., & Martínez-Abad, F. (2023). Repetición de curso y su relación con variables socioeconómicas y educativas en España. Revista de Educación, (402), 207-236. https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2023-402-600
- OCDE (2019) PISA 2018 Assessment and Analytical Framework https://doi.org/10.1787/b25efab8-en