Contexto socioeducativo y repetición de curso en España

  1. Susana Nieto Isidro
  2. Fernando Martínez Abad
Journal:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Year of publication: 2024

Issue: 559

Type: Article

More publications in: Cuadernos de pedagogía

Abstract

Beyond individual student characteristics, evidence shows that the socioeconomic and demographic context at both the school and regional levels is significantly associated with grade retention. This limits the role of education as a guarantor of equity and social justice.

Bibliographic References

  • López-Rupérez, F., García-García, I., & Expósito-Casas, E. (2021). La repetición de curso y la graduación en Educación Secundaria Obligatoria en España. Análisis empíricos y recomendaciones políticas. Revista de Educación, 394. https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2021-394-510
  • Nieto-Isidro, S., & Martínez-Abad, F. (2023). Repetición de curso y su relación con variables socioeconómicas y educativas en España. Revista de Educación, (402), 207-236. https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2023-402-600
  • OCDE (2019) PISA 2018 Assessment and Analytical Framework https://doi.org/10.1787/b25efab8-en