PROCESOS MOTIVACIONALES Y COMPORTAMIENTOS SALUDABLES (PROMOSALUD)
Publications (10) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
filter_list
Education
2024
-
Mediating and Moderating Variables in the Relationship Between Emotional Demands and Teachers’ Emotional Exhaustion
Revista de psicología del trabajo y de las organizaciones = Journal of work and organizational psychology, Vol. 40, Núm. 1, pp. 31-39
2023
-
Construction and Validation of the Perception of Attention to Diversity Scale (PADS)
Education and Urban Society, Vol. 55, Núm. 5, pp. 555-576
-
The ABC connectedness to nature scale: development and validation of a scale with an approach to affective, behavioural, and cognitive aspects
Environmental Education Research, Vol. 29, Núm. 2, pp. 308-329
2022
-
Risk and Protective Factors of Emotional Exhaustion in Teachers: A Moderating Mediation on Emotional Exhaustion
Revista de psicología del trabajo y de las organizaciones = Journal of work and organizational psychology, Vol. 38, Núm. 2, pp. 111-120
-
Spanish Validation of the Self-Perceived Food Literacy Scale: A Five-Factor Model Proposition
Nutrients, Vol. 14, Núm. 14
2020
-
Digital identity levels in older learners: A new focus for sustainable lifelong education and inclusion
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 24, pp. 1-19
2018
-
Procesos psicosociales en Educación Física: actitudes, estrategias y clima motivacional percibido
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 34, pp. 19-24
2017
-
Congreso del alumnado como herramienta para el desarrollo de habilidades competenciales en los Grados de Educación Infantil y Primaria
Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 3, Núm. 3, pp. 61-67
-
Estudio comparativo de la autoestima en escolares de diferente nivel socioeconómico
Psicología educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 9-17
-
The interactive effect of pro-environmental disciplinary concentration under cooperation versus competition contexts
Environmental Education Research, Vol. 23, Núm. 6, pp. 797-811