Adriana
Gamazo García
Profesora Permanente Laboral
Publicaciones (45) Publicaciones de Adriana Gamazo García
2024
-
A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data
Frontiers in Education, Vol. 9
2023
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716
-
Validación del instrumento codep-es: valoración de la formación de los egresados en pedagogía
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 99-121
2022
-
Challenges and opportunities for culturally responsive leadership in schools: Evidence from Four European countries
Policy Futures in Education, Vol. 20, Núm. 5, pp. 580-607
-
Comparing school performance in Ireland and Spain: an analysis of factors emerging from PISA 2018
Educational Studies Association of Ireland
-
La orientación educativa en España: mapeo sobre su estado actual (2010-2019)
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23
-
Researching school effectiveness: a comparative study of Spain, Portugal and Ireland from PISA 2018
ECER 2022
2021
-
Competences of the Degree in Pedagogy: Perception from the point of view of the graduates
Revista Brasileira de Orientacao Profissional, Vol. 22, Núm. 1, pp. 85-98
-
Development of a SPOC of Computer Ethics for students of Computer Science degree
Proceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021
-
Diseño de materiales virtuales para el desarrollo del Proyecto Profesional en estudiantes de Pedagogía
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
Experiencia piloto para incorporar la ética informática de forma transversal en el Grado de Ingeniería Informática
Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021
-
Factors associated with the school performance of Spanish students: A study based on PISA 2018 data
ACM International Conference Proceeding Series
-
Mejora de las competencias emocionales de los Educadores sociales a través del prácticum
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
¿La autonomía escolar fomenta la equidad educativa? Un modelo de moderación a partir de PISA 2015 en España
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
2020
-
AI-Driven Assessment of Students: Current Uses and Research Trends
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
An Exploration of Factors Linked to Academic Performance in PISA 2018 Through Data Mining Techniques
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Challenges in Evaluation in Education and Guidance: A Perspective from 2020
ACM International Conference Proceeding Series
-
Do teens hold sexist beliefs? An assessment of secondary education students' attitudes towards equality and gender roles
ACM International Conference Proceeding Series
-
Educational Data Mining: Identification of factors associated with school effectiveness in PISA assessment
Studies in Educational Evaluation, Vol. 66
-
Experiencia de innovación en la asignatura de Orientación Educativa (tutorial y familiar): vídeo argumentativo en el diseño de una sesión de tutorial
Aulas innovadoras en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 17-29