Publicaciones (60) Publicaciones de Sonia Verdugo Castro

2023

  1. Análisis cualitativo del ocio digital del alumnado de la Universidad de Salamanca

    New Trends in Qualitative Research, Núm. 17

  2. Estudio cualitativo exploratorio sobre las concepciones y percepciones del profesorado universitario acerca del género y la educación científica

    Análisis interdisciplinares sobre género e igualdad (Aranzadi), pp. 361-374

  3. Factores asociados a la brecha de género en el sector educativo STEM: análisis cualitativo de mapas conceptuales teórico y empírico y análisis DAFO

    IX Jornadas de investigadoras de Castilla y León

  4. Factores de la brecha de género en estudios superiores STEM: Libro de Códigos

    Mujeres en la educación universitaria de ciencia,ingeniería, tecnología y matemáticas: Atracción, acceso y acompañamiento para reducir la brecha de género en Hispanoamérica (Octaedro), pp. 301

  5. Factors associated with the gender gap in the STEM sector: Comparison of theoretical and empirical concept maps and qualitative SWOT analysis

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 6

  6. HerStory: combating gender stereotypes by highlighting women's contribution to the history of societies

    25th International Symposium on Computers in Education, SIIE 2023

  7. International mobility for enhancing leadership in women engineering students: a case study connecting Colombia and Spain

    CEUR Workshop Proceedings

  8. Preliminary Validation of ENGAME: Fostering Civic Participation and Social Inclusion Through an E-Learning Game

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  9. Qualitative Research for Interdisciplinary Studies: Multiple Methodologies for Multiple Disciplines

    New Trends in Qualitative Research, Núm. 16

  10. The Opinion of the Spanish University Population on the Existence of Studies and Professions According to Gender

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 315-324

  11. Trends in Techno-Social Environments and Gerontechnological Innovation: A Systematic Mapping and European Initiatives

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 325-334

  12. Visualising Bibliographic Metadata Using CAQDAS in the Research on the Gender Gap in STEM Studies in Higher Education

    Lecture Notes in Networks and Systems

2022

  1. A Qualitative Study and Analysis on the Use, Utility, and Emotions of Technology by the Elderly in Spain

    Lecture Notes in Networks and Systems

  2. Guía práctica para el análisis de datos cualitativos

    Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 251-274

  3. Guía práctica para el análisis de datos cualitativos

    Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 251-274

  4. Opiniones y percepciones sobre los estudios superiores STEM: un estudio de caso exploratorio en España

    Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23

  5. Percepción sobre el ocio y tiempo libre y como ha afectado a estudiantes universitarios

    CIAIQ 2022: XI Congreso Iberoamericano en investigación cualitativa

  6. Percepción sobre el ocio y tiempo libre y como ha afectado a estudiantes universitarios

    New Trends in Qualitative Research, Núm. 12

  7. Perceptions of Older People with Cognitive Impairment, Caregivers, and Professionals about ehcoBUTLER (Tablet Health Care Platform): A Qualitative Focus Group Study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 11