
LAURA
RODRÍGUEZ CONTRERAS
Researcher from 2018
Publications (12)
2022
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Doctoras en comunicación en España: diferencias de género en los objetos y prácticas de estudio de las tesis españolas registradas en el Proyecto Mapcom2
De lo viejo a lo nuevo: Teorías, métodos e instituciones de la investigación en comunicación (Dykinson), pp. 489-502
2021
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Prevención del tabaquismo con mensajes narrativos. Estudio experimental sobre el efecto conjunto de la similitud con el protagonista y la voz narrativa
Adicciones: Revista de socidrogalcohol, Vol. 33, Núm. 3, pp. 245-262
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New forms of masculinity in Western films: The end of the Marlboro Man?
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 34, Núm. 2, pp. 1-14
2020
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Y tú, ¿cómo dejaste de fumar? Efectos indirectos de la voz narrativa y dela similitud conductual con el protagonista en la intención de dejar de fumar
VII Congreso Internacional de la AE-IC ‘Comunicación y Diversidad’
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Tell me your successful story with tobacco! Indirect effects of narrative voice and behavioral audience-character similarity on the intention to quit smoking
70th Annual International Communication Association (ICA) Conference “Open Communication”
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Narrative voice matters! improving smoking prevention with testimonial messages through identification and cognitive processes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 19, pp. 1-15
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How to persuade with testimonial messages to quit smoking? Effects of the narrative voice and demographic similarity with the protagonist in the intention to quit smoking
Health and Addictions / Salud y Drogas, Vol. 20, Núm. 2, pp. 1-12
2019
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The risks of new technologies in Black Mirror: A content analysis of the depiction of our current socio-technological reality in a TV series
ACM International Conference Proceeding Series
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Narrative tools to quit smoking. Indirect effects of audience-character similarity and narrative voice in the intention to quit smoking
ACM International Conference Proceeding Series
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Narrative tools for smoking prevention in adults. Effects of narrative voice and audience-character similarity
International Association for Media and Communication Research
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Cómo convencer con mensajes narrativos para dejar de fumar: Efectos indirectos de la voz narrativa y la similitud con el protagonista
V Congreso Nacional TMIC-AEIC: Investigar la comunicación en y desde la periferia (Facultad de Comunicación y Documentación), pp. 9
2018
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Apelaciones al miedo en advertencias sanitarias para la prevención del tabaquismo: ¿una imagen vale más que mil palabras?: ¿una imagen vale más que mil palabras?
Revista Española de Comunicación en Salud, Vol. 9, Núm. 2, pp. 138-151