Rafael
Suárez López
Profesor Sustituto


Universidad de Valladolid
Valladolid, España
2025
-
Mind maps for eliciting and assessing plant awareness: A preliminary study on pre-service teachers
Plants People Planet, Vol. 7, Núm. 4, pp. 1043-1054
-
Pursuing the greenery: assessing plant-related content in the new Spanish curricula for compulsory education
Journal of Biological Education, Vol. 59, Núm. 3, pp. 454-467
2022
-
El proyecto EduC3: la competencia de Cambio Climático (C3) y el aprendizaje intergeneracional
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
Introducing Food Sustainability in Formal Education: A Teaching-Learning Sequence Contextualized in the Garden for Secondary School Students
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3
2021
-
How is sustainability addressed in primary and secondary education curricula? Assessing the cases of Spain and Portugal
International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 31, Núm. 2, pp. 106-122
-
University gardens for sustainable citizenship: assessing the impacts of garden-based learning on environmental and food education at Spanish higher education
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 516-534
-
¿Qué aprenden los estudiantes de Educación Primaria sobre alimentación y sostenibilidad cuando usamos huertos educativos?
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2018
-
Wild botanic gardens as valuable resources for innovative environmental education programmes in Latin America
Environmental Education Research, Vol. 24, Núm. 8, pp. 1102-1114
2017
-
Creencias de los maestros/as en formación inicial sobre las ciencias y su enseñanza-aprendizaje: un estudio de caso en Ecuador
La práctica docente en la enseñanza de las ciencias =: A práctica docente no ensino das ciencias (Educación Editora), pp. 381-385
2012
-
¿Qué aprendizajes ambientales y conductas proambientales promueve el uso de huertos ecodidácticos en la universidad?: un análisis en la formación inicial de maestros
Perspectivas y prácticas docentes en la enseñanza de las ciencias (Educación Editora), pp. 183-187