Publications (48) María Dolores Merchán Moreno publications

2024

  1. Educar en tiempos de guerra

    La internacionalización a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: del Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 115-128

  2. Structure of graphene oxide-phospholipid monolayers: A grazing incidence X-ray diffraction and neutron and X-ray reflectivity study

    Journal of Colloid and Interface Science, Vol. 655, pp. 664-675

  3. The Role of the Manganese Content on the Properties of Mn3O4 and Reduced Graphene Oxide Nanocomposites for Supercapacitor Electrodes

    Coatings, Vol. 14, Núm. 9

2023

  1. Grading Criteria in Technology Subject in Secondary Education Within the Framework of the LOMLOE

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1377-1384

  2. II Congreso ODS-MUPES: apostando por el trabajo cooperativo y la interdisciplinariedad en las aulas

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 23-44

  3. Improving motivation and continuous assessment in engineering classrooms through Student Response Systems

    SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings

  4. N-Doped Carbon Nanoparticles as Antibacterial Agents on Escherichia coli: The Role of the Size and Chemical Composition of Nanoparticles

    Coatings, Vol. 13, Núm. 7

2022

  1. Correlations between structure and photoluminescence properties in N-doped carbon nanoparticles

    Journal of Science: Advanced Materials and Devices, Vol. 7, Núm. 1

  2. Los ODS en las especialidades de economía y física y química: desarrollo de proyectos cooperativos para su aplicación en las aulas

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 93-106

  3. Optimizing the Properties of Hybrids Based on Graphene Oxide for Carbon Dioxide Capture

    Industrial and Engineering Chemistry Research, Vol. 61, Núm. 3, pp. 1332-1343

2021

  1. Experiencias de ciencia para acompañar pacientes oncohematológicos

    Innovación en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria para el Desarrollo sostenible y ciudadanía mundial: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 153-169

  2. Manufacturing ordered films of nanoparticles by Langmuir–Blodgett technique

    Handbook of Modern Coating Technologies, pp. 121-138

2020

  1. Influence of carbon nanosheets on the behavior of 1,2-Dipalmitoyl-sn-glycerol-3-phosphocholine Langmuir monolayers

    Processes, Vol. 8, Núm. 1

  2. No te escapes

    Aulas innovadoras en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 135-155

  3. The behavior of graphene oxide trapped at the air water interface

    Advances in Colloid and Interface Science, Vol. 286

  4. The role of the chemical composition on the photoluminescence properties of N-doped carbon nanoparticles

    Journal of Luminescence, Vol. 219

  5. Towards understanding the Raman spectrum of graphene oxide: The effect of the chemical composition

    Coatings, Vol. 10, Núm. 6

  6. Understanding the Role of Oxidative Debris on the Structure of Graphene Oxide Films at the Air-Water Interface: A Neutron Reflectivity Study

    ACS applied materials & interfaces, Vol. 12, Núm. 22, pp. 25453-25463

2019

  1. Evaluación continua sin morir en el intento: propuesta práctica con dispositivos móviles

    De la innovación a la investigación en las aulas: modelos y experiencias en el máster en profesor de educación secundaria obligatoria y bachillerato, formación profesional y enseñanza de idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 111-134

  2. Grupo interdisciplinar STI_USAL de innovación en ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas

    Buenas prácticas en calidad de la Universidad de Salamanca: recopilación de las I Jornadas