Publications (63) José Carlos Sánchez Prieto publications

2024

  1. Behavioral Intention to Use Mobile Devices for Assessment in Pre-service Teachers: A Gender or an Initial Training Issue?

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1135-1146

  2. Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1

  3. Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM

    Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-23

  4. Toward a new educational reality: A mapping review of the role of e-assessment in the new digital context

    Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 6, pp. 7053-7080

  5. Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778

  6. ¿Un móvil para evaluar en el aula? Diseño y validación de un modelo específico de aceptación tecnológica

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 441-456

2023

  1. Evaluando a través de dispositivos móviles: validación de un nuevo modelo para determinar la aceptación tecnológica en docentes

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  2. TAM, Assessment, and Mobile Technologies: A Study of Teachers’ Acceptance in Higher Education

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1263-1271

2022

  1. Developing a Research Method to Analyze Visual Literacy Based on Cross- Cultural Characteristics

    Research Anthology on Innovative Research Methodologies and Utilization Across Multiple Disciplines (IGI Global), pp. 335-350

  2. Evaluación de la calidad en e-Learning en Educación Superior: una revisión sistemática de la literatura

    Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23

  3. Innovación en el uso de las pruebas objetivas para la promoción del pensamiento de orden superior

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 820-829

  4. La orientación educativa en España: mapeo sobre su estado actual (2010-2019)

    Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23

2021

  1. A cross-cultural study on the influence of cultural values and teacher beliefs on university teachers’ information and communications technology acceptance

    Educational Technology Research and Development, Vol. 69, Núm. 2, pp. 1271-1297

  2. Calidad en e-Learning:: Identificación de sus dimensiones, propuesta y validación de un modelo para su evaluación en Educación Superior

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 2, pp. 225-244

  3. ELearning, assessment and Higher Education in times of pandemic: A mapping of the literature

    Proceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021

  4. El desarrollo de la identidad profesional docente mediante metodologías innovadoras en el aula

    Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria

  5. El empleo de videotutoriales en la era post COVID19: valoración e influencia en la identidad docente del futuro profesional

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 65

  6. Evaluation in Education and Guidance: Contributions from TEEM 21

    ACM International Conference Proceeding Series

  7. Orientación para la carrera en la formación del profesorado, su importancia en la construcción de su proyecto personal

    Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria

  8. Planning, Communication and Active Methodologies: Online Assessment of the Software Engineering Subject during the COVID-19 Crisis

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 2, pp. 41-66