Susana
Olmos Migueláñez
Profesora Titular de Universidad
Adriana
Gamazo García
Profesora Permanente Laboral
Publicaciones en las que colabora con Adriana Gamazo García (24)
2024
-
A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data
Frontiers in Education, Vol. 9
2023
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716
-
Validación del instrumento codep-es: valoración de la formación de los egresados en pedagogía
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 99-121
2022
-
Comparing school performance in Ireland and Spain: an analysis of factors emerging from PISA 2018
Educational Studies Association of Ireland
-
Researching school effectiveness: a comparative study of Spain, Portugal and Ireland from PISA 2018
ECER 2022
2021
-
Competences of the Degree in Pedagogy: Perception from the point of view of the graduates
Revista Brasileira de Orientacao Profissional, Vol. 22, Núm. 1, pp. 85-98
-
Factors associated with the school performance of Spanish students: A study based on PISA 2018 data
ACM International Conference Proceeding Series
2020
-
Challenges in Evaluation in Education and Guidance: A Perspective from 2020
ACM International Conference Proceeding Series
-
Experiencia de innovación en la asignatura de Orientación Educativa (tutorial y familiar): vídeo argumentativo en el diseño de una sesión de tutorial
Aulas innovadoras en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 17-29
-
School effectiveness and PISA tests. Factors of school success
ACM International Conference Proceeding Series
2019
-
Assessment of students with special education needs in PISA: Participation guidelines and data treatment
ACM International Conference Proceeding Series
-
Percepción de la orientación universitaria de los estudiantes egresados de pedagogía
Orientación y calidad educativa universitarias
2018
-
Evaluación de factores relacionados con la eficacia escolar en PISA 2015. Un análisis multinivel
Revista de educación, Núm. 379, pp. 56-84
-
Evaluation in education and Guidance: A perspective from 2018
ACM International Conference Proceeding Series
2017
-
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)
-
Design of an assessment system for the improvement of competences among pedagogy students
ACM International Conference Proceeding Series
-
Interdisciplinaridad y transferencia: Actas I Encuentro de doctorados e investigadores noveles
Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)
-
Involvement of pre-service teachers in e-assessment activities: an empirical study on the correlation between self- and peer-assigned grades
EuroSoTL 2017: The 2nd European Conference for the Scolarship of Teaching and Learning
-
¿Qué competencias desarrollan los grados del ámbito de la educación? una evaluación del nivel competencial de los estudiantes
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)