Susana
Olmos Migueláñez
Profesora Titular de Universidad
Publications (216) Susana Olmos Migueláñez publications
2024
-
A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Behavioral Intention to Use Mobile Devices for Assessment in Pre-service Teachers: A Gender or an Initial Training Issue?
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1135-1146
-
Evolución de los predictores contextuales del nivel competencial de las y los estudiantes españoles: Un estudio comparativo entre PISA 2015 y 2018
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2
-
Factors Influencing School Effectiveness in Spain. A Secondary Analysis of PISA 2018
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1207-1217
-
Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1
-
Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM
Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-23
-
Toward a new educational reality: A mapping review of the role of e-assessment in the new digital context
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 6, pp. 7053-7080
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778
-
¿Un móvil para evaluar en el aula? Diseño y validación de un modelo específico de aceptación tecnológica
Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 441-456
2023
-
Application of the CIPP Model in the Structure of a Satisfaction Survey for Elearning Training Activities
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 825-837
-
Evaluando a través de dispositivos móviles: validación de un nuevo modelo para determinar la aceptación tecnológica en docentes
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
Plataformas digitales de producción musical (DAW): innovación educativa desde la formación docente del profesorado de música
Revista Electrónica de LEEME, Vol. 52, pp. 53-72
-
Producción científica y transferencia en educación
Educación inclusiva y equitativa de calidad (Peter Lang), pp. 197-219
-
TAM, Assessment, and Mobile Technologies: A Study of Teachers’ Acceptance in Higher Education
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1263-1271
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716
-
Validación del instrumento codep-es: valoración de la formación de los egresados en pedagogía
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 99-121
2022
-
B-mentoring en la formación de orientadores educativos: experiencia de aprendizaje-servicio en contexto universitario
La influencia de la tecnología en la investigación educativa pospandemia (Octaedro), pp. 117-136
-
Comparing school performance in Ireland and Spain: an analysis of factors emerging from PISA 2018
Educational Studies Association of Ireland
-
Detección de escuelas eficaces para la mejora del sistema
II Congreso internacional de Innovación y tendencias educativas
-
Editorial [Revista de Investigación Educativa, 2022, v. 40, n. 2]
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 315-318