Publications (216) Susana Olmos Migueláñez publications

2024

  1. A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data

    Frontiers in Education, Vol. 9

  2. Behavioral Intention to Use Mobile Devices for Assessment in Pre-service Teachers: A Gender or an Initial Training Issue?

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1135-1146

  3. Evolución de los predictores contextuales del nivel competencial de las y los estudiantes españoles: Un estudio comparativo entre PISA 2015 y 2018

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2

  4. Factors Influencing School Effectiveness in Spain. A Secondary Analysis of PISA 2018

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1207-1217

  5. Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1

  6. Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM

    Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-23

  7. Toward a new educational reality: A mapping review of the role of e-assessment in the new digital context

    Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 6, pp. 7053-7080

  8. Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778

  9. ¿Un móvil para evaluar en el aula? Diseño y validación de un modelo específico de aceptación tecnológica

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 441-456

2023

  1. Application of the CIPP Model in the Structure of a Satisfaction Survey for Elearning Training Activities

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 825-837

  2. Evaluando a través de dispositivos móviles: validación de un nuevo modelo para determinar la aceptación tecnológica en docentes

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  3. Plataformas digitales de producción musical (DAW): innovación educativa desde la formación docente del profesorado de música

    Revista Electrónica de LEEME, Vol. 52, pp. 53-72

  4. Producción científica y transferencia en educación

    Educación inclusiva y equitativa de calidad (Peter Lang), pp. 197-219

  5. TAM, Assessment, and Mobile Technologies: A Study of Teachers’ Acceptance in Higher Education

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1263-1271

  6. Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716

  7. Validación del instrumento codep-es: valoración de la formación de los egresados en pedagogía

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 99-121

2022

  1. B-mentoring en la formación de orientadores educativos: experiencia de aprendizaje-servicio en contexto universitario

    La influencia de la tecnología en la investigación educativa pospandemia (Octaedro), pp. 117-136

  2. Comparing school performance in Ireland and Spain: an analysis of factors emerging from PISA 2018

    Educational Studies Association of Ireland

  3. Detección de escuelas eficaces para la mejora del sistema

    II Congreso internacional de Innovación y tendencias educativas

  4. Editorial [Revista de Investigación Educativa, 2022, v. 40, n. 2]

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 315-318