Susana
Olmos Migueláñez
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (209) Publicaciones de Susana Olmos Migueláñez
2024
-
A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM
Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-23
2023
-
Application of the CIPP Model in the Structure of a Satisfaction Survey for Elearning Training Activities
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 825-837
-
Plataformas digitales de producción musical (DAW): innovación educativa desde la formación docente del profesorado de música
Revista Electrónica de LEEME, Vol. 52, pp. 53-72
-
Producción científica y transferencia en Educación
Educación inclusiva y equitativa de Calidad (Peter Lang), pp. 197-220
-
Producción científica y transferencia en educación
Educación inclusiva y equitativa de calidad (Peter Lang Alemania), pp. 197-219
-
TAM, Assessment, and Mobile Technologies: A Study of Teachers’ Acceptance in Higher Education
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1263-1271
-
Toward a new educational reality: A mapping review of the role of e-assessment in the new digital context
Education and Information Technologies
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716
-
Validación del instrumento codep-es: valoración de la formación de los egresados en pedagogía
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 99-121
2022
-
Comparing school performance in Ireland and Spain: an analysis of factors emerging from PISA 2018
Educational Studies Association of Ireland
-
Detección de escuelas eficaces para la mejora del sistema
II Congreso internacional de Innovación y tendencias educativas
-
Editorial [Revista de Investigación Educativa, 2022, v. 40, n. 2]
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 315-318
-
Estudio de la efectividad de un ecosistema tecnológico para implementar la evaluación en contexto b-learning
Transformación digital docente. La gestión sostenible de las organizaciones educativas (Dykinson), pp. 357-380
-
Evaluación de la calidad en e-Learning en Educación Superior: una revisión sistemática de la literatura
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23
-
La influencia de la tecnología en la investigación educativa pospandemia
Octaedro
-
Objetivos de Desarrollo Sostenible: ODS : ideas clave
Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 23-39
-
Researching school effectiveness: a comparative study of Spain, Portugal and Ireland from PISA 2018
ECER 2022
-
Seguimiento y tutoría en un ecosistema tecnológico en contexto B-Learning
El uso de las tecnologías de la información y la comunicación en el aula universitaria como consecuencia del coronavirus (Dykinson), pp. 380-397
2021
-
A cross-cultural study on the influence of cultural values and teacher beliefs on university teachers’ information and communications technology acceptance
Educational Technology Research and Development, Vol. 69, Núm. 2, pp. 1271-1297