Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (78)

2024

  1. Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 23-43

2023

  1. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

  2. Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context

    Mathematics Education Research Journal

2020

  1. Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 18, Núm. 7, pp. 1271-1291

  2. Modos de dar sentido a una relación funcional por estudiantes de cuarto de primaria

    Libro de Abstracts 8th International Congress of Educational Sciences and Development

  3. Una carrera investigadora contada a través de proyectos I+D

    Investigación en educación matemática: homenaje a Enrique Castro (Octaedro), pp. 17-32

2019

  1. Representaciones de la generalización de una relación funcional y el vínculo con la mediación del entrevistador

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 3, pp. 591-614

2018

  1. Ejemplos y definiciones de ecuaciones: una ventana hacia el conocimiento conceptual de estudiantes de secundaria

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 12, Núm. 3, pp. 147-172

  2. First Encounter with Variables by First and Third Grade Spanish Students

    TEACHING AND LEARNING ALGEBRAIC THINKING WITH 5- TO 12-YEAR-OLDS: THE GLOBAL EVOLUTION OF AN EMERGING FIELD OF RESEARCH AND PRACTICE (SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG), pp. 261-280

  3. Generalization with fourth grade students under the functional approach

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXII

  4. La noción de estructura en early algebra

    Enseñar matemáticas: homenaje a los profesores Francisco Fernández y Francisco Ruiz (Editorial Atrio), pp. 129-141