Marta
Molina González
Catedrática de Universidad
Publications (147) Marta Molina González publications
2024
-
Correction to: Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students (International Journal of Science and Mathematics Education, (2020), 18, 7, (1271-1291), 10.1007/s10763-019-10012-5)
International Journal of Science and Mathematics Education
-
Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 23-43
2023
-
Caracterización de tareas de inecuaciones propuestas en textos escolares de Educación Primaria
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 427-434
-
Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173
-
Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context
Mathematics Education Research Journal
-
Invención de problemas y sentencias como medio para evidenciar el pensamiento algebraico en Educación Primaria
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 155-162
2022
-
A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298
-
Difficulties in semantically congruent translation of verbally and symbolically represented algebraic statements
Educational Studies in Mathematics, Vol. 109, Núm. 3, pp. 593-609
-
Fourth graders’ expression of the general case
ZDM - Mathematics Education, Vol. 54, Núm. 6, pp. 1377-1392
-
Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School
Mathematics, Vol. 10, Núm. 13
-
Matemáticas en la Educación Primaria
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 149-171
-
Presencia de diferentes formas de estimación en el currículo de Educación Primaria
Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 269-286
2021
-
Análisis Secuencial en la Resolución de Problemas mediante el Procesode Modelización Matemática
Memorias del Congreso Internacional de Investigación Academia Journals Morelia 2021
-
El Proceso de generalización y la generalización en acto. Un estudio de casos
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 15, Núm. 3, pp. 211-241
-
Fourth-graders’ justifications in early algebra tasks involving a functional relationship
Educational Studies in Mathematics, Vol. 107, Núm. 2, pp. 359-382
-
Investigación de diseño educativa: un marco metodológico en evolución
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Representación de la generalización por estudiantes de primaria y secundaria (11-13 años) en una tarea funcional
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Tendencias de Actitudes de Estudiantes de Ingeniería hacia el Uso de la Tecnología en la Resolución de Problemas mediante Modelación Matemática
Memorias del Congreso Internacional de Investigación Academia Journals Puebla 2021
-
Third grade students’ use of relational thinking
Mathematics, Vol. 9, Núm. 2, pp. 1-15