Publications (95)

2023

  1. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

2022

  1. Presencia de diferentes formas de estimación en el currículo de Educación Primaria

    Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 269-286

  2. A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298

  3. Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 13

  4. Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

  5. Fourth graders’ expression of the general case

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 54, Núm. 6, pp. 1377-1392

  6. Difficulties in semantically congruent translation of verbally and symbolically represented algebraic statements

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 109, Núm. 3, pp. 593-609

2020

  1. Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 18, Núm. 7, pp. 1271-1291

2019

  1. Justificación y expresión de la generalización de una relación funcional por estudiantes de cuarto de primaria

    Investigación en Educación Matemática XXIII

  2. Representaciones de la generalización de una relación funcional y el vínculo con la mediación del entrevistador

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 3, pp. 591-614

2018

  1. Generalization with fourth grade students under the functional approach

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXII

  2. First Encounter with Variables by First and Third Grade Spanish Students

    TEACHING AND LEARNING ALGEBRAIC THINKING WITH 5- TO 12-YEAR-OLDS: THE GLOBAL EVOLUTION OF AN EMERGING FIELD OF RESEARCH AND PRACTICE (SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG), pp. 261-280

  3. Meanings given to algebraic symbolism in problem-posing

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 98, Núm. 1, pp. 19-37

  4. Ejemplos y definiciones de ecuaciones: una ventana hacia el conocimiento conceptual de estudiantes de secundaria

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 12, Núm. 3, pp. 147-172