
Marta
Molina González
Profesora Titular de Universidad
Publications (95)
2023
-
Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173
2022
-
Presencia de diferentes formas de estimación en el currículo de Educación Primaria
Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 269-286
-
A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298
-
Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School
Mathematics, Vol. 10, Núm. 13
-
Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
-
Fourth graders’ expression of the general case
ZDM - Mathematics Education, Vol. 54, Núm. 6, pp. 1377-1392
-
Difficulties in semantically congruent translation of verbally and symbolically represented algebraic statements
Educational Studies in Mathematics, Vol. 109, Núm. 3, pp. 593-609
2021
-
Correction to: Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students (International Journal of Science and Mathematics Education, (2020), 18, 7, (1271-1291), 10.1007/s10763-019-10012-5)
International Journal of Science and Mathematics Education
-
Representación de la generalización por estudiantes de primaria y secundaria (11-13 años) en una tarea funcional
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Investigación de diseño educativa: un marco metodológico en evolución
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Third grade students’ use of relational thinking
Mathematics, Vol. 9, Núm. 2, pp. 1-15
-
Fourth-graders’ justifications in early algebra tasks involving a functional relationship
Educational Studies in Mathematics, Vol. 107, Núm. 2, pp. 359-382
-
El Proceso de generalización y la generalización en acto. Un estudio de casos
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 15, Núm. 3, pp. 211-241
2020
-
Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 18, Núm. 7, pp. 1271-1291
2019
-
Justificación y expresión de la generalización de una relación funcional por estudiantes de cuarto de primaria
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Representaciones de la generalización de una relación funcional y el vínculo con la mediación del entrevistador
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 3, pp. 591-614
2018
-
Generalization with fourth grade students under the functional approach
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXII
-
First Encounter with Variables by First and Third Grade Spanish Students
TEACHING AND LEARNING ALGEBRAIC THINKING WITH 5- TO 12-YEAR-OLDS: THE GLOBAL EVOLUTION OF AN EMERGING FIELD OF RESEARCH AND PRACTICE (SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG), pp. 261-280
-
Meanings given to algebraic symbolism in problem-posing
Educational Studies in Mathematics, Vol. 98, Núm. 1, pp. 19-37
-
Ejemplos y definiciones de ecuaciones: una ventana hacia el conocimiento conceptual de estudiantes de secundaria
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 12, Núm. 3, pp. 147-172