Departamento
ADMINISTRACIÓN Y ECONOMÍA DE LA EMPRESA
Publicaciones (51) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2010
-
A study of determinant factors of stakeholder environmental pressure perceived by industrial companies
Business Strategy and the Environment, Vol. 19, Núm. 3, pp. 164-181
-
A study of the role played by manufacturing strategic objectives and capabilities in understanding the relationship between porter's generic strategies and business performance
British Journal of Management, Vol. 21, Núm. 4, pp. 1027-1043
-
Are determining factors of municipal E-government common to a worldwide municipal view? An intra-country comparison
Government Information Quarterly, Vol. 27, Núm. 4, pp. 423-430
-
Are social and environmental practices a marketing tool?: Empirical evidence for the biggest European companies
Management Decision, Vol. 48, Núm. 10, pp. 1440-1455
-
Determinantes de la divulgación voluntaria de información estratégica en internet: un estudio de las empresas cotizadas
Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 19, Núm. 1, pp. 9-26
-
Dividends and market signalling: An analysis of corporate insider trading
European Financial Management, Vol. 16, Núm. 3, pp. 480-497
-
Efectos de la regulación bursátil sobre la eficiencia de los mercados de valores: comparación entre España y Reino Unido
Revista española de financiación y contabilidad, Núm. 146, pp. 321-342
-
Effect of operation size, environmental conditions and management on municipal sewerage services
International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 59, Núm. 3, pp. 206-228
-
Effects of process and product-oriented innovations on employee downsizing
Documentos de Trabajo FUNCAS
-
El futuro de la política de cohesión
Boletín económico de ICE, Información Comercial Española, Núm. 2996, pp. 31-41
-
Hacia una información comparable de responsabilidad social corporativa: estudio empírico sobre la elaboración de un cuadro central de indicadores (CCI-RSC)
Revista de responsabilidad social de la empresa, Núm. 6, pp. 15-50
-
How Do Firm Characteristics Influence the Relationship between R&D and Firm Value?
Financial Management, Vol. 39, Núm. 2, pp. 757-782
-
Innovation in public-private partnerships (PPPs): The Spanish case of highway concessions
Public Money and Management, Vol. 30, Núm. 1, pp. 49-54
-
Intensidad en I+D y desempeño empresarial en las PYMES: un enfoque multidimensional
Revista Internacional de la Pequeña y Mediana Empresa, Vol. 1, Núm. 3, pp. 40-58
-
Inter-size and inter-brand competition analysis within a product category: Scope of cannibalization effects
Journal of Brand Management, Vol. 17, Núm. 4, pp. 254-265
-
La calidad percibida en el turismo rural
Estudios de turismo rural y cooperación entre Castilla y León y Portugal (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 141-156
-
La comercialización turística: agentes de viajes y otros operadores
El turismo del vino: Máster en Enoturismo, Universidad de Salamanca (A.M. Vivar y A.B. González Rogado), pp. 277-297
-
La normativa española sobre turismo rural
Estudios Turísticos, Núm. 183, pp. 25-41
-
Marca del distribuidor y fidelización de clientes
Distribución comercial y comportamiento del consumidor (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial. Universidad de Oviedo), pp. 85-100
-
Mobile banking rollout in emerging markets: Evidence from Brazil
International Journal of Bank Marketing, Vol. 28, Núm. 5, pp. 342-371