Enzo Raniero
Ferrari Lagos
Personal Investigador
Publicaciones en las que colabora con Enzo Raniero Ferrari Lagos (19)
2023
-
Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968
-
Impactos del COVID-19 en la salud mental en universitarios de Paraguay
Psicoperspectivas, Vol. 22, Núm. 1, pp. 7-11
-
Testing an instrument to assess the perception of climate change policies in universities: the case of Salamanca University
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 1, pp. 160-178
2022
-
Educational Gardens and Climate Change Education: An Analysis of Spanish Preservice Teachers’ Perceptions
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 4
-
Examining the Relationship between the Dimensions of the Climate‐Change Competence (C3): Testing for Mediation and Moderation
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3
2021
-
Development of a ProgressiveWeb App aimed to measuring the impact of the school program Recreos Residuos Cero
ACM International Conference Proceeding Series
-
El uso de los Cursos abiertos masivos en línea (MOOCs) de ciencia básica como una forma de mejorar la representación social sobre el Cambio Climático
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
La Geología en la formación del profesorado sobre el Cambio Climático y su educación: un ejemplo en el diseño de un MOOC
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 645
-
La universidad motor de cambio en la formación del profesorado en materia de cambio climático
Transformación universitaria: retos y oportunidades (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 509-518
-
Percepción del profesorado latinoamericano y español sobre el cambio climático: aproximaciones desde un MOOC de formación docente
Revista Educación Ambiental y Sostenibilidad: REAYS, Vol. 3, Núm. 2, pp. 2604
2020
-
Climate Change Education: A proposal of a Category-Based Tool for Curriculum Analysis to Achieve the Climate Competence
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 21
-
La eficiencia de un MOOC de Ciencia básica en español para mejorar la representación social del Cambio Climático
Comunicación & métodos, Vol. 2, Núm. 2, pp. 21-34
-
The importance of motivation and communication in MOOCs as elements to increase completion rates: A study at MOOCs on Climate Change
ACM International Conference Proceeding Series
2019
-
Education to mobilize society for Climate Change action: The Climate competence in education
ACM International Conference Proceeding Series
-
El rol de la educación como herramienta fundamental para movilizar a la sociedad frente al problema del cambio climático
La comunicación de la mitigación ante la emergencia climática (Egregius), pp. 247-268
-
El rol de la educación como herramienta fundamental para movilizar a la sociedad frente al problema del cambio climático
Comunicación emergente: libro de resúmenes del IV Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento
-
Formación del profesorado de enseñanza Primaria acerca de la educación del cambio climático: necesidades y propuestas
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Vol. 3, Núm. 2, pp. 81-83
-
Improvement on social representation of climate change through a knowledge-based MOOC in Spanish
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 22
-
The university facing the challenges of climate change: A virtual seminar for climate change education
ACM International Conference Proceeding Series