DIDÁCTICA DE LAS MATEMÁTICAS Y DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Departamento
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (14)
2024
-
Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490
-
Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Molecular evidence and environmental niche evolution at the origin of the disjunct distribution in three mountain endemic Tephroseris (Asteraceae) of the Mediterranean basin
Alpine Botany, Vol. 133, Núm. 2, pp. 117-133
-
Overcoming plant blindness: are the future teachers ready?
Journal of Biological Education
-
Plant awareness disparity among students of different educational levels in Spain
European Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 11, Núm. 2, pp. 234-248
-
Teaching digestive system: Spanish pre-service teacher’s learning difficulties and alternative conceptions
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 4
2022
-
Educational Gardens and Climate Change Education: An Analysis of Spanish Preservice Teachers’ Perceptions
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 4
-
Implementing citizen science programmes in the context of university gardens to promote pre-service teachers' scientific literacy: a study case on soil
International Journal of Science Education, Vol. 44, Núm. 10, pp. 1619-1638
2020
-
"¿Podemos cultivar en este suelo?” Uso de situaciones-problema para la evaluación de la competencia científica tras la implementación de una secuencia didáctica contextualizada en el huerto universitario
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
2019
-
Cambio de la perspectiva de marca (marca líder vs. Marca blanca) en alumnos universitarios
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 975-983
-
Emociones y actitudes del alumnado de Educación Secundaria hacia las Matemáticas através del cine y el trabajo cooperativo
Investigación en el ámbito escolar: Un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 317-323
2017
-
La Historia de la Educación Matemática en España a través de las pruebas de selectividad y de sus protagonistas
IV Congreso Iberoamericano de Historia de la Educación Matemática: Actas
2009
-
CREATION OF A MODEL OF EVALUATION OF MATHEMATICAL TEXTS. APPLICATIONS
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XIII