Departamento
DIDÁCTICA DE LAS MATEMÁTICAS Y DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Publicaciones (13) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2010
-
Analysis of the revisions that pre-service teachers of mathematics make of their own project included in their learning portfolio
Teaching and Teacher Education, Vol. 26, Núm. 5, pp. 1186-1195
-
Análisis de una experiencia de resolución de problemas de matemáticas en secundaria
Revista de educación, Núm. 351, pp. 557-569
-
Control of diffraction of electron wave packets on diatomic molecules using two-colour fields
Journal of Physics B: Atomic, Molecular and Optical Physics, Vol. 43, Núm. 13
-
Double ionization of helium by intense near-infrared and VUV laser pulses
Physical Review A - Atomic, Molecular, and Optical Physics, Vol. 82, Núm. 3
-
El razonamiento inductivo como generador de conocimiento matemático
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 54, pp. 55-67
-
First-grade Latino English-language learners' performance on story problems in English versus Spanish
Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 10, Núm. 4, pp. 356-369
-
Innovaciones en la formación en matemáticas y su didáctica de los maestros en el primer tercio del siglo XX: aportación del movimiento normalista español (1923-1936)
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 29, pp. 179-193
-
Let's teach geometry
Mathematics teaching, pp. 32-37
-
Object-oriented modelling as a Decision-Making tool in agriculturally overexploited Karstic aquifers
Environmental Earth Sciences, pp. 269-274
-
Paenibacillus prosopidis sp. nov., isolated from the nodules of Prosopis farcta
International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology, Vol. 60, Núm. 9, pp. 2182-2186
-
Remarks on the mass-angular momentum relations for two extreme Kerr sources in equilibrium
Physical Review D - Particles, Fields, Gravitation and Cosmology, Vol. 82, Núm. 12
-
The conception and role of interdisciplinarity in the spanish education system
Issues in Integrative Studies, Núm. 28, pp. 138-169
-
Una visión estructural del trabajo con expresiones aritméticas y algebraicas
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 65, pp. 7-15