Publicaciones (64) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298

  3. An integrated SWOT-multi-criteria analysis of implementing sustainable waste-to-energy in Pakistan

    Renewable Energy, Vol. 195, pp. 1438-1453

  4. An integrated fuzzy decision support system for analyzing challenges and pathways to promote green and climate smart mining

    Expert Systems with Applications, Vol. 188

  5. Analysis of core risk factors and potential policy options for sustainable supply chain: an MCDM analysis of Saudi Arabia’s manufacturing industry

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 29, Núm. 17, pp. 25360-25390

  6. Análisis de la flexibilidad en la resolución de problemas realistas por futuros maestros

    XXV Investigación en Educación Matemática

  7. Arousing Early Strategic Thinking about SDGs with Real Mathematics Problems

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 9

  8. Aspectos didácticos presentes en libros de aritmética publicados en castellano en el siglo XVI

    Hystory of Education & Children's Literature, Vol. XVII, Núm. 1

  9. Assessing long- and short-run dynamic interplay among balance of trade, aggregate economic output, real exchange rate, and CO2 emissions in Pakistan

    Environment, Development and Sustainability, Vol. 24, Núm. 5, pp. 7283-7323

  10. Coccolith dissolution versus productivity changes during the Plio-Pleistocene (3.14–1.80 MA) in the South Atlantic (ODP site 1090)

    Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, Vol. 603

  11. Conocimiento previo, emociones y aprendizaje en una actividad experimental de ciencias

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 1, pp. 107-124

  12. Conservation and Phylogeography of Plants: From the Mediterranean to the Rest of the World

    Diversity, Vol. 14, Núm. 2

  13. Deep Convolutional Neural Support Vector Machines for the Classification of Basal Cell Carcinoma Hyperspectral Signatures

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 9

  14. Design Plan for an Evolution Study of Related Characteristics of a Population

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 5

  15. Didactic aspects included in arithmetic books published in Spanish in the 16th century

    History of Education and Children's Literature, Vol. 17, Núm. 1, pp. 99-119

  16. Difficulties in semantically congruent translation of verbally and symbolically represented algebraic statements

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 109, Núm. 3, pp. 593-609

  17. Educación y acción por el clima: ODS 13 un reto inmediato para la humanidad

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 213-228

  18. Educational Gardens and Climate Change Education: An Analysis of Spanish Preservice Teachers’ Perceptions

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 4

  19. El BreakOut Educativo como recurso innovador de evaluación en Educación Primaria

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 2339-2351

  20. El reto de la inclusión de los objetivos establecidos en la Agenda 2030 en la formación inicial de Profesores de Secundaria en la Universidad de Salamanca-España

    1er Congreso de Formación Integral en Entornos Digitales