Departamento
DIDÁCTICA DE LAS MATEMÁTICAS Y DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Publicaciones (64) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298
-
An integrated SWOT-multi-criteria analysis of implementing sustainable waste-to-energy in Pakistan
Renewable Energy, Vol. 195, pp. 1438-1453
-
An integrated fuzzy decision support system for analyzing challenges and pathways to promote green and climate smart mining
Expert Systems with Applications, Vol. 188
-
Analysis of core risk factors and potential policy options for sustainable supply chain: an MCDM analysis of Saudi Arabia’s manufacturing industry
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 29, Núm. 17, pp. 25360-25390
-
Análisis de la flexibilidad en la resolución de problemas realistas por futuros maestros
XXV Investigación en Educación Matemática
-
Arousing Early Strategic Thinking about SDGs with Real Mathematics Problems
Mathematics, Vol. 10, Núm. 9
-
Aspectos didácticos presentes en libros de aritmética publicados en castellano en el siglo XVI
Hystory of Education & Children's Literature, Vol. XVII, Núm. 1
-
Assessing long- and short-run dynamic interplay among balance of trade, aggregate economic output, real exchange rate, and CO2 emissions in Pakistan
Environment, Development and Sustainability, Vol. 24, Núm. 5, pp. 7283-7323
-
Coccolith dissolution versus productivity changes during the Plio-Pleistocene (3.14–1.80 MA) in the South Atlantic (ODP site 1090)
Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, Vol. 603
-
Conocimiento previo, emociones y aprendizaje en una actividad experimental de ciencias
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 1, pp. 107-124
-
Conservation and Phylogeography of Plants: From the Mediterranean to the Rest of the World
Diversity, Vol. 14, Núm. 2
-
Deep Convolutional Neural Support Vector Machines for the Classification of Basal Cell Carcinoma Hyperspectral Signatures
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 9
-
Design Plan for an Evolution Study of Related Characteristics of a Population
Mathematics, Vol. 10, Núm. 5
-
Didactic aspects included in arithmetic books published in Spanish in the 16th century
History of Education and Children's Literature, Vol. 17, Núm. 1, pp. 99-119
-
Difficulties in semantically congruent translation of verbally and symbolically represented algebraic statements
Educational Studies in Mathematics, Vol. 109, Núm. 3, pp. 593-609
-
Educación y acción por el clima: ODS 13 un reto inmediato para la humanidad
Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 213-228
-
Educational Gardens and Climate Change Education: An Analysis of Spanish Preservice Teachers’ Perceptions
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 4
-
El BreakOut Educativo como recurso innovador de evaluación en Educación Primaria
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 2339-2351
-
El reto de la inclusión de los objetivos establecidos en la Agenda 2030 en la formación inicial de Profesores de Secundaria en la Universidad de Salamanca-España
1er Congreso de Formación Integral en Entornos Digitales