Publications (34) Publications in which a researcher has participated

2019

  1. IoT-Based Services and Applications for Mental Health in the Literature

    Journal of Medical Systems, Vol. 43, Núm. 1

  2. International trends in inclusive education intervention research: A literature review

    Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 54, Núm. 1, pp. 3-17

  3. International perspectives and trends in research on inclusive education: a systematic review

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 23, Núm. 12, pp. 1277-1295

  4. Marital Satisfaction in Spanish and Dominican Couples

    Acta de Investigación Psicológica, Vol. 9, Núm. 1, pp. 48-58

  5. La experiencia de un taller para el fomento de la creatividad en niños de Primaria

    Arte, individuo y sociedad, Vol. 31, Núm. 4, pp. 735-752

  6. Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299

  7. Intervención cognitivo-conductual en un caso de ansiedad ante la lectura en público: mejora de la fluidez y comprensión

    Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 6, Núm. 2, pp. 54-61

  8. Improving healthcare access for older adults with intellectual disability: What are the needs?

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1453-1464

  9. Impacto del abuso de internet y del móvil en la salud psicológica en una muestra española de estudiantes de secundaria

    Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 28, Núm. 4, pp. 339-348

  10. Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad

    Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85

  11. Examining measurement invariance and differences across groups in the support needs of children with and without intellectual disability

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1535-1548

  12. Escala de Evaluación de la Inclusión (EEI) para centros y servicios para personas con discapacidad: validación preliminar

    Revista de Educación Inclusiva, Vol. 12, Núm. 1, pp. 97-118

  13. Erotismo y perversión: Un diálogo entre psicoanálisis y filosofía

    Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 14, pp. 1

  14. El impacto del estrés laboral en los trabajadores de los puntos de encuentro familiar en españa

    Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 28, Núm. 4, pp. 452-460

  15. Developing behavioural indicators for intellectual functioning and adaptive behaviour for ICD-11 disorders of intellectual development

    Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 63, Núm. 5, pp. 386-407

  16. Construction and validation of an ADHD screening tool for preschool children: A study with Spanish population

    Revista Evaluar, Vol. 19, Núm. 2

  17. Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1, pp. 5

  18. Assessing support needs in children with intellectual disability and motor impairments: measurement invariance and group differences

    Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 63, Núm. 12, pp. 1413-1427

  19. Are Type, Frequency, and Daily Time Equally Valid Estimators of Support Needs in Children With Intellectual Disability? A Multitrait–Multimethod Analysis of the Supports Intensity Scale for Children (SIS-C)

    Assessment, Vol. 26, Núm. 7, pp. 1307-1319

  20. A new scale for measuring quality of life in acquired brain injury

    Quality of Life Research, Vol. 28, Núm. 3, pp. 801-814