Department
PERSONALIDAD, EV. Y TRATAM. PSICOLÓGICOS
Publications (34) Publications in which a researcher has participated
2019
-
IoT-Based Services and Applications for Mental Health in the Literature
Journal of Medical Systems, Vol. 43, Núm. 1
-
International trends in inclusive education intervention research: A literature review
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 54, Núm. 1, pp. 3-17
-
International perspectives and trends in research on inclusive education: a systematic review
International Journal of Inclusive Education, Vol. 23, Núm. 12, pp. 1277-1295
-
Marital Satisfaction in Spanish and Dominican Couples
Acta de Investigación Psicológica, Vol. 9, Núm. 1, pp. 48-58
-
La experiencia de un taller para el fomento de la creatividad en niños de Primaria
Arte, individuo y sociedad, Vol. 31, Núm. 4, pp. 735-752
-
Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299
-
Intervención cognitivo-conductual en un caso de ansiedad ante la lectura en público: mejora de la fluidez y comprensión
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 6, Núm. 2, pp. 54-61
-
Improving healthcare access for older adults with intellectual disability: What are the needs?
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1453-1464
-
Impacto del abuso de internet y del móvil en la salud psicológica en una muestra española de estudiantes de secundaria
Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 28, Núm. 4, pp. 339-348
-
Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85
-
Examining measurement invariance and differences across groups in the support needs of children with and without intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1535-1548
-
Escala de Evaluación de la Inclusión (EEI) para centros y servicios para personas con discapacidad: validación preliminar
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 12, Núm. 1, pp. 97-118
-
Erotismo y perversión: Un diálogo entre psicoanálisis y filosofía
Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 14, pp. 1
-
El impacto del estrés laboral en los trabajadores de los puntos de encuentro familiar en españa
Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 28, Núm. 4, pp. 452-460
-
Developing behavioural indicators for intellectual functioning and adaptive behaviour for ICD-11 disorders of intellectual development
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 63, Núm. 5, pp. 386-407
-
Construction and validation of an ADHD screening tool for preschool children: A study with Spanish population
Revista Evaluar, Vol. 19, Núm. 2
-
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1, pp. 5
-
Assessing support needs in children with intellectual disability and motor impairments: measurement invariance and group differences
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 63, Núm. 12, pp. 1413-1427
-
Are Type, Frequency, and Daily Time Equally Valid Estimators of Support Needs in Children With Intellectual Disability? A Multitrait–Multimethod Analysis of the Supports Intensity Scale for Children (SIS-C)
Assessment, Vol. 26, Núm. 7, pp. 1307-1319
-
A new scale for measuring quality of life in acquired brain injury
Quality of Life Research, Vol. 28, Núm. 3, pp. 801-814