Department
PERSONALIDAD, EVALUACIÓN Y TRATAMIENTO PSICOLÓGICOS
Articles (42) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2019
-
A new scale for measuring quality of life in acquired brain injury
Quality of Life Research, Vol. 28, Núm. 3, pp. 801-814
-
Are Type, Frequency, and Daily Time Equally Valid Estimators of Support Needs in Children With Intellectual Disability? A Multitrait–Multimethod Analysis of the Supports Intensity Scale for Children (SIS-C)
Assessment, Vol. 26, Núm. 7, pp. 1307-1319
-
Assessing support needs in children with intellectual disability and motor impairments: measurement invariance and group differences
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 63, Núm. 12, pp. 1413-1427
-
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Construction and validation of an ADHD screening tool for preschool children: A study with Spanish population
Revista Evaluar, Vol. 19, Núm. 2
-
Construction and validation of an ADHD screening tool for preschool children: A study with Spanish population
Revista Evaluar, Vol. 19, Núm. 2
-
Developing behavioural indicators for intellectual functioning and adaptive behaviour for ICD-11 disorders of intellectual development
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 63, Núm. 5, pp. 386-407
-
Eficacia del Programa de reducción de estrés basado en atención plena (REBAP) aplicado a familiares de jugadores patológicos
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 3, pp. 355-373
-
El Psicodrama como posibilidad en la investigación científica
La hoja de psicodrama, Núm. 69, pp. 15-19
-
Erotismo y perversión: Un diálogo entre psicoanálisis y filosofía
Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 14
-
Escala de Evaluación de la Inclusión (EEI) para centros y servicios para personas con discapacidad: validación preliminar
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 12, Núm. 1, pp. 97-118
-
Examining measurement invariance and differences across groups in the support needs of children with and without intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1535-1548
-
Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85
-
Exploring the association between optimism and quality of life among informal caregivers of persons with dementia
International Psychogeriatrics, Vol. 31, Núm. 3, pp. 309-315
-
Impacto del abuso de internet y del móvil en la salud psicológica en una muestra española de estudiantes de secundaria
Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 28, Núm. 4, pp. 339-348
-
Improving healthcare access for older adults with intellectual disability: What are the needs?
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 6, pp. 1453-1464
-
International perspectives and trends in research on inclusive education: a systematic review
International Journal of Inclusive Education, Vol. 23, Núm. 12, pp. 1277-1295
-
International trends in inclusive education intervention research: A literature review
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 54, Núm. 1, pp. 3-17
-
Intervención temprana en menores con trastorno del espectro autista (TEA): el papel de las familias
Actas de coordinación sociosanitaria, Núm. 24, pp. 127-144
-
Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299