Instituto
INSTITUTO UNIVERSITARIO DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Publicaciones (134) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
Beneficios de los programas intergeneracionales en el desarrollo de competencias emocionales
Estudios pedagógicos, Vol. 47, Núm. 3, pp. 273-290
-
A cross-cultural study on the influence of cultural values and teacher beliefs on university teachers’ information and communications technology acceptance
Educational Technology Research and Development, Vol. 69, Núm. 2, pp. 1271-1297
-
A project review under the focus of 'complexities' on the example of exploreAT!
Digital Scholarship in the Humanities, Vol. 36, pp. II78-II85
-
A qualitative study of the cognitive rehabilitation program gradior for people with cognitive impairment: Outcomes of the focus group methodology
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 4, pp. 1-19
-
A web interface for analyzing hate speech
Future Internet, Vol. 13, Núm. 3
-
Active game-based solutions for the treatment of childhood obesity
Sensors (Switzerland), Vol. 21, Núm. 4, pp. 1-23
-
Alfabetización en datos: Diseño de un nuevo escenario formativo para el contexto universitario
Revista Ibero-americana de Ciência da Informação, Vol. 14, Núm. 1, pp. 318-330
-
Algorithms and software for data mining and machine learning: a critical comparative view from a systematic review of the literature
Journal of Supercomputing, Vol. 77, Núm. 10, pp. 11481-11513
-
An analysis of lgbtqia+ university students’ perceptions about sexual and gender diversity
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 21
-
Analysis of the presence of sustainability in Higher Education Degrees of the Spanish university system
Studies in Higher Education, Vol. 46, Núm. 2, pp. 300-317
-
Análisis de las revistas mejor indexadas en comunicación en España. Mapa de la difusión de los artículos vinculados a proyectos I+D+i en revistas españolas desde 2007 hasta 2018
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 27, pp. 845-854
-
Análisis del discurso sobre la diversidad funcional en los personajes de las series televisivas españolas.
Disertaciones: Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social, Vol. 14, Núm. 2
-
Análisis multimedia del impacto del confinamiento por COVID-19 en menores con autismo
New Trends in Qualitative Research, Vol. 7
-
Application of artificial intelligence algorithms within the medical context for non-specialized users: the CARTIER-IA platform
IJIMAI, Vol. 6, Núm. 6, pp. 46-53
-
Asistencia a clase virtual en directo como factor de éxito académico en estudios de posgrado a distancia
Revista Virtu@lmente, Vol. 9, Núm. 1, pp. 17-32
-
Avoiding the dark side of digital transformation in teaching. an institutional reference framework for eLearning in higher education
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-17
-
Basic education students’ digital competence in the area of communication: The influence of online communication and the use of social networks
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 8
-
Calidad en e-Learning:: Identificación de sus dimensiones, propuesta y validación de un modelo para su evaluación en Educación Superior
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 2, pp. 225-244
-
Calidad percibida e intenciones futuras en eventos deportivos: segmentación de participantes de carreras por montaña
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 16, Núm. 50, pp. 605-615
-
Competences of the Degree in Pedagogy: Perception from the point of view of the graduates
Revista Brasileira de Orientacao Profissional, Vol. 22, Núm. 1, pp. 85-98