Instituto
INSTITUTO UNIVERSITARIO DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Aportaciones congreso (48) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A Case Study on Gaming Implementation for Social Inclusion and Civic Participation
Communications in Computer and Information Science
-
A Qualitative Study and Analysis on the Use, Utility, and Emotions of Technology by the Elderly in Spain
Lecture Notes in Networks and Systems
-
A Teacher Education Model for the Digital Age: Linking educational innovation and research
Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus
-
A closer look to STEM education across continents: insights from a multicultural panel discussion
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
A preliminary study about gender gap perception in informatics studies in Spain
Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus
-
A proposal to measure the understanding of data visualization elements in visual analytics applications
CEUR Workshop Proceedings
-
Agile CTMTC: Adapting Stages for a Shorter Application of the Teamwork Method
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
An Instrument for Self-assessment of Data Literacy at the Micro, Meso, and Macro Educational Levels
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Analysis of the study subject in Science, Technology and Innovation
Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus
-
Aprendizaje basado en proyectos en entornos virtuales: una experiencia de innovación con alumnado universitario
VI Congreso Internacional Sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa - INNOVAGOGÍA 2022
-
Characterization of Spaces and Didactic Units for the Improvement of Diversity Gaps
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Ciberantropología de las redes sociales en el desarrollo de la educación virtual
Uso de las redes sociales en el ámbito de la educomunicación
-
Comparing school performance in Ireland and Spain: an analysis of factors emerging from PISA 2018
Educational Studies Association of Ireland
-
Content-validation questionnaire of a meta-model to ease the learning of data visualization concepts
CEUR Workshop Proceedings
-
Definition and Implementation of W-STEM Mentoring Network
CEUR Workshop Proceedings
-
Del déficit de naturaleza: hacia una pedagogía de las cosas de la naturaleza
Pedagogía de las cosas: quiebras de la educación de hoy
-
Detección de escuelas eficaces para la mejora del sistema
II Congreso internacional de Innovación y tendencias educativas
-
El efecto de la similitud actitudinal con el protagonista de mensajes testimoniales para mejorar la percepción social de la Inteligencia Artificial
V Congreso Internacional de la Sociedad Científica Española de Psicología Social
-
El efecto de la similitud con el protagonista de una narración audiovisual de educación-entretenimiento para reducir la xenofobia. Evidencias empíricas procedentes de tres países europeos
VIII Congreso Internacional de la AE-IC. ´Comunicación y ciudad conectada´
-
El reto de la inclusión de los objetivos establecidos en la Agenda 2030 en la formación inicial de Profesores de Secundaria en la Universidad de Salamanca-España
1er Congreso de Formación Integral en Entornos Digitales