Publications by the researcher in collaboration with María Cruz Sánchez Gómez (38)

2020

  1. European Proposals to Work in the Gender Gap in STEM: A Systematic Analysis

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 15, Núm. 3, pp. 215-224

  2. Facilitating Access to the Role Models of Women in STEM: W-STEM Mobile App

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2019

  1. Actions to promote diversity in engineering studies: A case study in a computer science degree

    IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON

  2. Estudio piloto sobre la percepción de la brecha de género en estudios de ingeniería informática

    Aprendizaje, Innovación y Cooperación como impulsores del cambio metodológico

  3. Estudio piloto sobre la percepción de la brecha de género en estudios de ingeniería informática

    Aprendizaje, innovación y cooperación como impulsores del cambio metodológico. Actas del V congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2019

  4. Revisión y estudio cualitativo sobre la brecha de género en el ámbito educativo STEM por la influencia de los estereotipos de género

    Livro de Atas do 8º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa

  5. Rompiendo brechas: propuesta de orientación sociolaboral con víctimas de violencia de género

    Revista latina de sociología, Vol. 9, Núm. 2, pp. 24-58

  6. Trends in studies developed in Europe focused on the gender gap in STEM

    ACM International Conference Proceeding Series

2018

  1. A mixed methods research of pre-service teachers’ perceptions about the benefits of wiki-based tasks and discussion boards

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  2. A research on students' perceptions on a b-learningenglish environment to improve written skills

    Multidisciplinary Perspectives on Human Capital and Information Technology Professionals (IGI Global), pp. 179-201

  3. Empirical evaluation of educational interactive systems

    Quality and Quantity

  4. Posicionamiento de la investigación en Ciencias Sociales

    RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 28, pp. 102-113