Escuela de doctorado
ESTUDIOS INGLESES AVANZADOS: LENGUAS Y CULTURAS EN CONTACTO
Tesis dirigidas (51) Tesis dirigidas por miembros de Escuela de doctorado
2023
-
A critical analysis of the representations of the posthuman in contemporary canadian SFF
Cuadrado Payeras, Lidia María
Dirigida por Ana María Fraile Marcos -
Thinking through high-tech hell: A theory of the new media dystopia
Sebastián Martín, Miguel
Dirigida por Pedro Javier Pardo García -
Un tándem intempestivo: la reflexividad en la narrativa de Rafael Reig y Antonio Orejudo
Bacigalupe Echevarría, Rodrigo
Dirigida por Pedro Javier Pardo García
2022
-
Diasporic topographies: representation and identity in iranian diasporic life writing
Delshad, Parisa
Dirigida por Ana María Manzanas Calvo -
Enhancing intercultural communicative competence through a CLIL and PBL hybrid approach at tertiary education: a Costa Rican approximation
Cubero Vasquez, Karol Viviana
Dirigida por Luisa María González Rodríguez -
Error treatment incidence on productive skills development of ecuadorian undergraduate english major students
Guevara Betancourt, Sandra
Dirigida por Luisa María González Rodríguez y Amanda Ellen Gerke -
Framing the refugee experience: A study on the representation of resilience in contemporary Canadian refugee narratives
Casco Solís, Sara
Dirigida por Ana María Fraile Marcos -
Reflexivity from words to panels: the theory and practice of metacomics
Bausela Buccianti, Lucía
Dirigida por Pedro Javier Pardo García -
The enregisterment of late modern Derbyshire dialect (1850-1950)
SCHINTU MARTINEZ, PAULA
Dirigida por Francisco Javier Ruano García y FUENCISLA GARCÍA-BERMEJO GINER -
Tracing the Wuther: the Brontëan outsider from Victorian to neo-Victorian fiction
Bernabéu Lorenzo, Marta
Dirigida por Miriam Borham Puyal y Ana María Manzanas Calvo
2021
-
Biografía e historiografia en las novelas author, author!: a novel y a man of parts: a novel de david lodge
Díaz Santiago, María Victoria
Dirigida por Ana María Fraile Marcos y Miriam Borham Puyal -
Cartographies of historical trauma: reinscribing memory to create hospitable spaces in african american literature
Barba Guerrero, Paula
Dirigida por Ana María Manzanas Calvo -
El trabajo por proyectos y la narración de historias para fomentar el aprendizaje de la Lengua Extranjera y la adquisición de la competencia comunicativa intercultural en la Educación Secundaria Obligatoria
ROBLEDO CARRANZA, TAMARA
Dirigida por Luisa María González Rodríguez -
Fans, fangs & frenzies: participatory culture and the (re)imagination of jane austen in the monster mash-up phenomenon
Moran Sanchez, María
Dirigida por Miriam Borham Puyal
2020
-
A cognitive stylistic analysis of a selection of contemporary egyptian novels
Mahmoud, Zakaria Abdelaziz Zakaria
Dirigida por Ana María Fraile Marcos y Pedro Álvarez Mosquera -
Authorial identity of non-native writers of academic english in the ‘soft sciences’: an analysis of textographies and interactional resources
Pérez Penup, Lorena Beatriz
Dirigida por María Izaskun Elorza Amorós -
Conquering time: A. Akhmatova's "Poem without a hero" and t.S. Eliot's "Four quartets"
Kurasova, Anna
Dirigida por Viorica Eleonora Patea Birk -
Ekphrastic portrait of pre-raphaelite models
Wronka Szybko, Małgorzata
Dirigida por Viorica Eleonora Patea Birk -
Fostering equality and diversity inside the institutions of the European Union: a linguistic analysis of their human resources legal framework
Manessi, Silvia
Dirigida por Luisa María González Rodríguez -
Hosting the ghost: transatlantic spiritualism and the reception of racialized otherness from victorian to neo-victorian gothic literature
Contreras Ameduri, Clara
Dirigida por Ana María Manzanas Calvo y Miriam Borham Puyal