Universidade, responsabilidade social e aprendizaxe-servizoun estudo na Universidade de Santiago de Compostela

  1. Agrafojo Fernández, Javier
Supervised by:
  1. Miguel Anxo Santos Rego Director
  2. Antonio F. Rial Sánchez Director

Defence university: Universidade de Santiago de Compostela

Fecha de defensa: 14 December 2015

Committee:
  1. Félix Etxeberria Balerdi Chair
  2. María del Mar Lorenzo Moledo Secretary
  3. María José Méndez Lois Committee member
  4. Ángel García del Dujo Committee member
  5. Alfonso Cid Sabucedo Committee member

Type: Thesis

Abstract

O presente estudo, co que se pretende optar ao grao de Doutor en Ciencias da Educación, xorde da idea de tratar de poñer en valor as diferentes competencias e habilidades, persoais, académicas e profesionais, que o alumnado da Universidade de Santiago de Compostela que colabora en actividades de voluntariado e participación social obtén polas súas colaboracións. Pero non só dende unha visión teórica, senón dende a que eles mesmos perciben, logo de ter realizado as súas colaboracións. Así, son os propios estudantes os que nos fan ver que a adquisición de competencias pode ampliarse máis aló do tradicional enfoque de contidos de cada grao e, como non, poñendo en valor a participación social e o voluntariado, a través de metodoloxías da aprendizaxe xa testadas e recoñecidas noutras realidades sociais, pero que están iniciando a súa expansión no noso Estado, como é a aprendizaxe-servizo. Nesta investigación tratamos de poñer en valor tanto a visión que ten o alumnado das súas colaboracións como voluntarias e voluntarios, como a importancia dos novos servizos e estruturas que as institucións de ensino superior teñen posto en marcha nestes últimos anos. Tratase de validar as propostas vinculadas á Responsabilidade Social Universitaria que entidades como a Universidade de Santiago de Compostela teñen en marcha para así tratar de favorecer con novos e testados argumentos, a introdución da aprendizaxe-servizo como unha metodoloxía máis de traballo na aula, e fora da aula, que, ademais, se corresponderá cunha idea da educación superior máis implicada no desenvolvemento social e a adquisición de valores que, na complexa realidade da coxuntura pola que atravesamos pode supoñer a formación de profesionais socialmente máis activos e comprometidos co desenvolvemento de estruturas sociais, económicas e cidadás máis xustas e participativas, e que favorezan a desaparición das cada vez máis profundas e preocupantes desigualdades económicas e sociais nos escenarios nacionais e