Cómo sobrevivir a la censuraMuerte de un ciclista (Juan Antonio Bardem, 1955)

  1. Marcos Ramos, María
Llibre:
III Congreso Internacional Historia, arte y literatura en el cine en español y portugués: hibridaciones, transformaciones y nuevos espacios narrativos: 24, 25 y 26 de junio 2015, Salamanca
  1. Camarero Calandria, María Emma (coord.)
  2. Marcos Ramos, María (coord.)

Editorial: Centro de Estudios Brasileños ; Universidad de Salamanca

ISBN: 978-84-606-8174-8

Any de publicació: 2015

Volum: 1

Pàgines: 363-374

Congrés: Congreso Internacional Historia, literatura y arte en el cine en español y portugués (3. 2015. Salamanca)

Tipus: Aportació congrés

Resum

The evidential value of the film Juan Antonio Bardem as a symbol of cultural opposition to Franco will be analyzed. Thus, a sociopolitical reading will be the script of the film, which lost on Censorship, but the Italian censorship itself clearly warned. The value of the film Juan Antonio Bardem in Spanish films will be analyzed.