El chip prodigioso (1987)un argumento cinematográfico para una discusión reflexiva en el aula con los alumnos, sobre anatomía humana

  1. Juanes Méndez, Juan Antonio
Aldizkaria:
Revista de medicina y cine

ISSN: 1885-5210

Argitalpen urtea: 2014

Alea: 10

Zenbakia: 1

Orrialdeak: 12-18

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Revista de medicina y cine

Laburpena

A voluntary seminar was conducted, before the end of the academic year, for the analysis and discussion of the movie entitled �Innerspace� according to the contents covered in the human anatomy course. It is a comic movie, which makes it easy for students to engage and enjoy. A numeorus list of anatomical mistakes along the movie are pointed out and discussed in deep by students and professor. Students realized that ony from the fantasy is possible to navegate thoughout the organism and some of the body itineraries.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Alexander M, Lenahan P, Pavlov A. Cinemeducation: a comprehensive guide to using film in medical education. Oxford: Radcliffe Publishing; 2005.
  • Amar Rodríguez V. Comprender y disfrutar el cine. La gran pantalla como recurso educativo. Huelva: Grupo Comunicar Ediciones; 2003.
  • Cabero Almenara J. La Sociedad de la Información y el conocimiento, transformaciones tecnológicas y sus repercusiones en Educación. En: Blazquez F. (coord): Sociedad de la Información y Educación. Badajoz: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología; 2001. p. 62-89. Disponible en: http://www.quadernsdigitals.net/datos_web/biblioteca/l_1400/enLinea/5.pdf
  • Darbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema in medical education. Med Humanities 2012;38:28-33. Disponible en: http://mh.bmj.com/content/38/1/28.full.pdf+html
  • Juanes JA. Viaje Alucinante (1966): un acercamiento atractivo al estudio de la Anatomía, mediante un recorrido por el interior del cuerpo humano. Rev Med Cine [Internet] 2013; 9: 125-128. Disponible en: http://revistamedicinacine.usal.es/index.php/volumenes/volumen9/num3/751