Desde Schiaparelli hasta nuestros díasentre pasado y presente en términos de moda y surrealismo

  1. Muñoz Pérez, Laura
Revista:
Locus amoenus

ISSN: 1135-9722

Any de publicació: 2018

Número: 16

Pàgines: 297-320

Tipus: Article

DOI: 10.5565/REV/LOCUS.317 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDDD editor

Altres publicacions en: Locus amoenus

Resum

L’èxit popular i mediàtic del surrealisme s’ha mantingut viu al llarg dels segles XX i XXI, fins i tot després d’acabar la seva etapa com a corrent d’avantguarda. La moda ha assimilat de manera especialment acusada la seva influència, en particular pel que fa a la iconografia. Aquest article proposa un estudi detallat dels forts vincles encara existents entre moda i iconografia surrealista utilitzant les peces de la dissenyadora Elsa Schiaparelli com a engranatges de connexió entre passat i present. Es demostra, així, que l’art és capaç de transcendir fronteres temporals, espacials i conceptuals fins a esdevenir un objecte de consum, fet que, si bé redunda en la seva popularització i difusió, també en desvirtua la intenció primera, tant la purament creativa com la iconoclasta i trencadora de les convencions, innata al surrealisme, en convertir els seus motius identificatius en elements seriats o desposseïts de la seva capacitat d’impressionar.