Análisis de tres modalidades de intervención para alumnado con alteraciones de comportamiento en la ESOObstáculos para la inclusión. Un estudio de casos

  1. moreno tallón, francisca
Dirigida per:
  1. Dolors Forteza Forteza Director/a

Universitat de defensa: Universitat de les Illes Balears

Fecha de defensa: 28 de de setembre de 2012

Tribunal:
  1. Joan Jordi Muntaner Guasp President/a
  2. María Teresa Adame Obrador Secretari/ària
  3. Montserrat Vilar Sunyer Vocal
  4. Francisca González Gil Vocal
  5. José Ramón Orcasitas García Vocal

Tipus: Tesi

Resum

Les alteracions de comportament dels adolescents han estat i són un tema de màxima preocupació als centres d’Educació Secundària. A l’actualitat és una gran àrea d’interès per la seva elevada prevalença a causa de la problemàtica múltiple que afecta tant a l’alumnat com a l’entorn. Amb aquest estudi qualitatiu, es pretén conèixer les diferents modalitats d’intervenció per als alumnes amb alteracions de comportament a l’ESO i quins obstacles es generen a aquestes intervencions que dificulten la seva inclusió. Aquestes intervencions fan referència a mesures ordinàries per a atendre a la diversitat (Suport Educatiu) i mesures extraordinàries que es converteixen en programes específics per a aquest alumnat: Programa d’Intervenció Socioeducativa (PISE) i Programa d’Intervenció Educativa (PIE). Mitjançant l’observació directa a dos instituts d’Educació Secundària, i mitjançant l’entrevista i l’anàlisi de documents, s’evidencien les nombroses barreres que aquest alumnat té per a la participació i el progrés a l’ensenyament secundari.