Posibilidades que ofrece internet en la enseñanza y adquisición de lenguas extranjeras para niños y jóvenes

  1. Elisa Álvarez Fernández 1
  2. María Mar Soliño Pazó 1
  1. 1 Universidad de Salamanca
    info

    Universidad de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02f40zc51

Book:
Estudios de filología moderna y traducción en los inicios del nuevo milenio: Actas del I Encuentro de Estudios de Filología Moderna y Traducción, Departamento de Filología Moderna de la ULPGC, 29 y 30 de noviembre y 1 de diciembre de 2001
  1. Sonia Bravo Utrera (coord.)

Publisher: Departamento de Filología Moderna ; Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

ISBN: 8460764230

Year of publication: 2001

Pages: 643-656

Congress: Encuentro de Estudios de Filología Moderna y Traducción (1. 2001. Las Palmas de Gran Canaria)

Type: Conference paper

Abstract

The application of new technologies in the classroom cannot be considered as unusual anymore, especially, if we take into consideration the great boom of multimedia education and how the interest for educational programmes on digitalized media, such as CD-ROM or DVD, has increased in recent years. It is no wonder then that foreign language studies have suffered from these innovations in the area of new technologies. At this point, we would add that as this alternative to traditional education attracts most young people’s attention. We should not ignore the enthusiasm young people feel for everything related to modern technologies, like computers, internet, online games or mobile phones. For this reason, we want to expose a series of possibilities the internet offers to this young public to get "hooked on" an online learning of foreign languages.