L'Aprenentatge de coneixement especialitzat a través de l'anàlisi d'alguns conceptes del dret de família

  1. Morel Santasusagna, Jordi
Dirigida por:
  1. María Teresa Cabré Director/a

Universidad de defensa: Universitat Pompeu Fabra

Fecha de defensa: 19 de marzo de 2002

Tribunal:
  1. Pablo Salvador Coderch Presidente/a
  2. Jaume Martí Llobet Secretario/a
  3. Roser Pintó Vocal
  4. Bertha María Gutiérrez Rodilla Vocal
  5. María Eulalia Amat Llari Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 159483 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

Aquesta tesi analitza laprenentatge de coneixement especialitzat a partir duna proposta teoricometodològica, de base lingüística i conceptual, centrada en làmbit del dret de família català. Lanàlisi empírica se centra en lestudi de les definicions destudiants universitaris sobre nou conceptes concrets al llarg de dos tests amb les mateixes definicions: un test a linici del període dinstrucció explícita i un altre al final. Lobjectiu principal és determinar si es produeix increment i precisió de coneixement en els tres mesos dinstrucció explícita de lassignatura. Lanàlisi de les dades confirma que es produeix una estabilització del coneixement més que no pas un increment. Aquesta estabilització sha de relacionar directament amb el període considerat i amb el fet que el coneixement previ (no especialitzat) dels conceptes sembla estar fortament arrelat en els estudiants i, per tant, en un període tan breu dinstrucció explícita és difícil dassolir el canvi conceptual a la manera dels especialistes.