Cross-modal multilingualisma reflection on language emergence via Pattern Asociation

  1. Menéndez Rodríguez, Bruno
Dirigida per:
  1. Lourdes Díaz Rodríguez Director/a

Universitat de defensa: Universitat Pompeu Fabra

Fecha de defensa: 25 de de maig de 2022

Tribunal:
  1. Bencie Woll President/a
  2. Francisco Javier de Santiago Guervós Secretari
  3. Ruth Swanwick Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 709973 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

S'ha estudiat el procés d'adquisició intermodal multingüe a través de l'anàlisi de les divergències en els textos escrits de 13 estudiants adolescents sords multilingües. En aquest context, la L1 i llengua d'instrucció era la Llengua de Signes Catalana (LSC). Els participants van utilitzar el castellà i el català escrit (ja sigui com a L2.1 o L2.23) i l'anglès (L3) per escriure espontàniament un relat popular. La transferència multilingüe es va descriure i quantificar amb fins de reflexió lingüística, tant com a mecanisme cognitiu, com en el seu rol de factor ambiental que afecta l'adquisició multilingüe. Els resultats es van interpretar científicament a la llum de la Lingüística, a la recerca d'implicacions per a la comprensió de la naturalesa del llenguatge i en concret del seu origen, adquisició i desenvolupament. Es van realitzar uns tests ANOVA per avaluar la hipòtesi innativista versus emergentista del llenguatge, posant en dubte la teoria de la Gramàtica Universal de Noam Chomsky en contrast amb altres paradigmes disponibles a la Lingüística Cognitiva.