Cognitive and Physical benefits of Music Education

  1. María del Valle de Moya Martínez 1
  2. Bohdan Syroyid Syroyid 1
  1. 1 Universidad de Castilla-La Mancha
    info

    Universidad de Castilla-La Mancha

    Ciudad Real, España

    ROR https://ror.org/05r78ng12

Actas:
Perspectives in Psychology of Music and Music Education

Editorial: CIPEM/INET-md

ISBN: 978-972-8969-52-3

Año de publicación: 2021

Páginas: 107-108

Congreso: IC CIPEM 2021 International Conference of CIPEM/INET-md, School of Education, Porto Polytechnic (Portugal-16-18 September)

Tipo: Aportación congreso

Referencias bibliográficas

  • Angélica Benítez, M., Díaz Abrahan, V., & Justel, N. (2017). Beneficios del entrenamiento musical en el desarrollo infantil: una revisión sistemática. Revista internacional de educación musical, 5, 61-69
  • Bath, N., Daubney, A., Mackill, D., & Spruce, G. (2020). The declining place of music education in schools in England. Children & Society, 34(5), 443-457
  • Collins, A. (2014). Music education and the brain: What does it take to make a change? Applications of Research in Music Education, 32(2), 4-10
  • Porflitt, F., & Rosas, R. (2019). Detrás de la escena: beneficios cognitivos de tocar un instrumento musical. Funciones ejecutivas, velocidad de procesamiento, inteligencia fluida y atención dividida. Estudios de Psicología, 40(2), 476-490
  • Popović, A., Bogut, I., Crnojević, Ž., & Popović, Ž. (2019). Children’s Play. The Ecological Story in Function of Ecological Education of Preschool Children. Pannoniana: Časopis za humanističke znanosti, 3(1-2), 169-197.