Universidad, prácticum y sostenibilidad

  1. José Manuel Muñoz Rodríguez
  2. Sara Serrate González
Journal:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Year of publication: 2024

Issue: 554

Type: Article

More publications in: Cuadernos de pedagogía

Abstract

With LOSU as an argument, and something more, and the so-called RD 822 as a spur, we indicate the need to understand external internships from a necessary training balance in competencies, where training in sustainability competencies is presented as an imperative for universities. To this end, we present a concrete example, HECOUsal. A network of school gardens promoted by the University of Salamanca, with the aim of training future graduates in Education, from the approach of sustainable development.

Bibliographic References

  • Biesta, G. (2024). Desinstrumentalizando la educación. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 36(1), 1-12. https://doi.org/10.14201/teri.31487
  • Centro de Educación Especial Los Tilos: https://educacionespecialasprodes.es/el-centro/
  • Fundación Tormes: https://fundaciontormes-eb.org/
  • HECOUsal (Huertos Escolares Comunitarios de la Universidad de Salamanca): https://hecousal.usal.es/
  • Ley Orgánica 2/2023, de 22 de marzo, del Sistema Universitario (BOE núm. 70 de 23 de marzo de 2023).
  • Oficina Verde de la Universidad de Salamanca: https://oficinaverde.usal.es/
  • Real Decreto 822/2021, de 28 de septiembre, por el que se establece la organización de las enseñanzas universitarias y del procedimiento de aseguramiento de su calidad (BOE núm. 233, de 29 de septiembre de 2021).