Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (27)

2022

  1. Digital Competence, Use, Actions and Time Dedicated to Digital Devices: Repercussions on the Interpersonal Relationships of Spanish Adolescents

    International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16

  2. Digital Competence, Validation and Differential Patterns between Spanish and Portuguese Areas as Assessed from the Latest PISA Report as a Pathway to Sustainable Education and Social Concerns

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 19

  3. Digital literacy in the university setting: A literature review of empirical studies between 2010 and 2021

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  4. Las TIC en la educación secundaria obligatoria. ¿Por qué usarlas?

    CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas

  5. Los determinantes psicoeducativos de la alfabetización digital en la Educación Superior: proyecto de trabajo

    Cuestiones relativas a la inclusión de colectivos vulnerables (Dykinson), pp. 121-127

  6. Students perceptions about the use of Studium as a tool for implementing Blended Learning

    Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus

  7. The Digital Divide of Know-How and Use of Digital Technologies in Higher Education: The Case of a College in Latin America in the COVID-19 Era

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6

  8. Una revisión sistemática de intervenciones en línea sobre escritura

    Campus Virtuales, Vol. 11, Núm. 1, pp. 9-20

  9. Use of ICT in Compulsory Secondary Education. Advantages and Disadvantages

    Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11

2021

  1. Cognitive Strategies and Textual Genres in the Teaching and Evaluation of Advanced Reading Comprehension (ARC)

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  2. De aprender a escribir, a escribir para aprender

    Afilar la mente como herramienta del pensar: intervención para la mejora del aprendizaje y de los procesos cognitivos : homenaje al profesor Manuel Deaño (Servizo de Publicacións), pp. 251-269

  3. La Comprensión Lectora Avanzada a través de las Disciplinas:: Variables Instruccionales y Psicoeducativas

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 19, Núm. 4, pp. 197-214

  4. Uso de Google classroom como plataforma educativa en estudios universitarios

    Hekademos: revista educativa digital, Núm. 30, pp. 34-39

2020

  1. Aplicación de Google Classroom como Learning Management System (LMS)

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa

  2. Innovación docente universitaria: uso y aplicación de Educaplay

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa

  3. The effectiveness of four instructional approaches used in a MOOC promoting personal skills for success in life.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 1

2018

  1. La eficacia instruccional de dos enfoques virtuales: procesos y producto

    Revista de psicodidáctica, Vol. 23, Núm. 2