Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Complutense de Madrid (12)

2023

  1. La vida algorítmica de la educación: herramientas y sistemas de inteligencia artificial para el aprendizaje en línea

    Desafíos y retos de las redes sociales en el ecosistema de la comunicación (McGraw Hill España), pp. 109-121

  2. Preface

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Reflexiones sobre la ética, potencialidades y retos de la Inteligencia Artificial en el marco de la Educación de Calidad (ODS4)

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 74, pp. 37-47

2022

  1. Recommendation of technological profiles to collaborate in software projects using document embeddings

    Neural Computing and Applications, Vol. 34, Núm. 11, pp. 8423-8430

2020

  1. Smart learning

    Applied Sciences (Switzerland)

2015

  1. Informática educativa y educación en informática

    Education in the knowledge society (EKS), Vol. 16, Núm. 4, pp. 25-31

2014

  1. Development of e-Learning solutions: Different approaches, a common mission

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 9, Núm. 2, pp. 72-80

  2. Educational software: Case studies and development methods [Guest editorial]

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 9, Núm. 2, pp. 41-42

  3. Innovating in the engineering processes: Engineering as a means of innovation

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 9, Núm. 4, pp. 131-132

2013

  1. Competence gaps in software personnel: A multi-organizational study

    Computers in Human Behavior, Vol. 29, Núm. 2, pp. 456-461

2012

  1. Analyzing human resource management practices within the GSD context

    Journal of Global Information Technology Management, Vol. 15, Núm. 3, pp. 30-54

  2. Points of view on software engineering for eLearning (panel session)

    2012 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2012