María Carmen
Tejedor Gil
Profesora Titular de Universidad
Andrés
Chordi Corbo
Profesor Emérito Honorífico
Publications by the researcher in collaboration with Andrés Chordi Corbo (12)
2007
-
High-speed gel microelectrophoresis, a new and easy approach for detection of PCR-amplified microbial DNA from environmental and clinical samples in microgels using conventional equipment
Letters in Applied Microbiology, Vol. 44, Núm. 6, pp. 654-659
2006
-
A blended learning experience for teaching microbiology
American Journal of Pharmaceutical Education, Vol. 70, Núm. 5
2001
-
Toxicity and mutagenecity of urban wastewater treated with different purifying processes
Aquatic Ecosystem Health and Management, Vol. 4, Núm. 1, pp. 61
2000
-
Del CD-Rom a Internet, una inmersión en la educación desde la distancia: El webCD
Comunicación y Pedagogía: nuevas tecnologías y recursos didácticos, Núm. 167, pp. 41-47
1996
-
Integración en una red telemática de sistemas multimedia
Memorias: III Congreso Iberoamericano de Informática Educativa : Barranquilla, 8 al 11 [de julio] de 1996
1995
-
Assessment of toxicity of river water and effluents by the bioluminescence assay using Photobacterium phosphoreum
Water Research, Vol. 29, Núm. 5, pp. 1281-1286
1994
-
Design and evaluation of a computer course for teaching the microbiological analyses of urine samples
BINARY, Vol. 6, Núm. 4, pp. 136-140
1992
-
Effect of different factors on the die-off of fecal bacteria in a stabilization pond purification plant
Water Research, Vol. 26, Núm. 8, pp. 1093-1098
-
Influence of pH on the elimination of fecal coliform bacteria in waste stabilization ponds
Water, Air, & Soil Pollution, Vol. 63, Núm. 3-4, pp. 317-320
1989
-
Teaching microbial growth by simulation
Journal of Biological Education, Vol. 23, Núm. 1, pp. 56-58
1988
-
Calidad microbiológica y capacidad autodepuradora del río Tormes.
Revista de sanidad e higiene publica, Vol. 62, Núm. 1-4, pp. 1353-1369
1984
-
Utilización de experimentos grabados en vídeo en la enseñanza de la microbiología
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 2, Núm. 3, pp. 181-186