Judit
García Martín
Profesora Contratada Doctora
Universidad de León
León, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (26)
2023
-
Digital Literacy in Teacher Education: Transforming Pedagogy for the Modern Era
Communications in Computer and Information Science
-
The Perceived Self-Efficacy of Teachers in the Use of Digital Tools during the COVID-19 Pandemic: A Comparative Study between Spain and the United States
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 3
2022
-
Digital Competence, Use, Actions and Time Dedicated to Digital Devices: Repercussions on the Interpersonal Relationships of Spanish Adolescents
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16
-
Digital Competence, Validation and Differential Patterns between Spanish and Portuguese Areas as Assessed from the Latest PISA Report as a Pathway to Sustainable Education and Social Concerns
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 19
-
Digital literacy in the university setting: A literature review of empirical studies between 2010 and 2021
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Las TIC en la educación secundaria obligatoria. ¿Por qué usarlas?
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Los determinantes psicoeducativos de la alfabetización digital en la Educación Superior: proyecto de trabajo
Cuestiones relativas a la inclusión de colectivos vulnerables (Dykinson), pp. 121-127
-
Students perceptions about the use of Studium as a tool for implementing Blended Learning
Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus
-
The Digital Divide of Know-How and Use of Digital Technologies in Higher Education: The Case of a College in Latin America in the COVID-19 Era
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6
-
Use of ICT in Compulsory Secondary Education. Advantages and Disadvantages
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
2021
-
Cognitive Strategies and Textual Genres in the Teaching and Evaluation of Advanced Reading Comprehension (ARC)
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
De aprender a escribir, a escribir para aprender
Afilar la mente como herramienta del pensar: intervención para la mejora del aprendizaje y de los procesos cognitivos : homenaje al profesor Manuel Deaño (Servizo de Publicacións), pp. 251-269
-
La Comprensión Lectora Avanzada a través de las Disciplinas:: Variables Instruccionales y Psicoeducativas
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 19, Núm. 4, pp. 197-214
-
Uso de Google classroom como plataforma educativa en estudios universitarios
Hekademos: revista educativa digital, Núm. 30, pp. 34-39
2020
-
Aplicación de Google Classroom como Learning Management System (LMS)
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
Innovación docente universitaria: uso y aplicación de Educaplay
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
The effectiveness of four instructional approaches used in a MOOC promoting personal skills for success in life.
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 1
2019
-
Promoción de competencias para la vida a través de la gamificación en un MOOC
Salud y ciclo vital (Dykinson), pp. 289-296
2018
-
La eficacia instruccional de dos enfoques virtuales: procesos y producto
Revista de psicodidáctica, Vol. 23, Núm. 2
-
MOOCS: Análisis y propuesta.
IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018