PSICOLOGÍA BÁSICA, PSICOBIOLOGÍA Y METODOLOGÍA DE LAS CIENCIAS DEL COMPORTAMIENTO
Département
Universidad Pontificia de Salamanca
Salamanca, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universidad Pontificia de Salamanca (17)
2024
-
Effects of Physical Exercise on Telomere Length in Healthy Adults: Systematic Review, Meta-Analysis, and Meta-Regression
JMIR public health and surveillance, Vol. 10, pp. e46019
2022
-
An international cross-sectional investigation on social media, fitspiration content exposure, and related risks during the COVID-19 self-isolation period
Journal of Psychiatric Research, Vol. 148, pp. 34-44
-
Online Behaviours during the COVID-19 Pandemic and Their Associations with Psychological Factors: An International Exploratory Study
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 14
2021
-
Alexithymia in alzheimer’s disease
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 1, pp. 1-12
-
Exercise and Use of Enhancement Drugs at the Time of the COVID-19 Pandemic: A Multicultural Study on Coping Strategies During Self-Isolation and Related Risks
Frontiers in Psychiatry, Vol. 12
-
Exploring the Relationship Between Mental Well-Being, Exercise Routines, and the Intake of Image and Performance Enhancing Drugs During the Coronavirus Disease 2019 Pandemic: A Comparison Across Sport Disciplines
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Communication support needs in adults with intellectual disabilities and its relation to quality of life
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 20, pp. 1-16
-
Could Self-Consciousness Be Enhanced in Alzheimer's Disease? An Approach from Emotional Sensorial Stimulation
Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 77, Núm. 2, pp. 505-521
-
Procedural Learning Improves Cognition in Multiple Sclerosis
Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 74, Núm. 3, pp. 913-924
2017
-
Consciencia del otro en patologías neurodegenerativas
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 49, Núm. 1, pp. 61-69
2010
-
¿Es posible evaluar la capacidad de pensar críticamente en la vida cotidiana?
O lugar da lógica e da argumentação no ensino da Filosofia (Faculdade de Letras, Universidade de Coimbre), pp. 53-74
-
¿Es posible evaluar la capacidad de pensar críticamente en la vida cotidiana?
O lugar da lógica e da argumentação no ensino da filosofia (Facultade de Letras), pp. 53-74
-
¿Mejorar el pensamiento crítico contribuye al desarrollo personal de los jóvenes?
O lugar da lógica e da argumentação no ensino da Filosofia (Faculdade de Letras, Universidade de Coimbra), pp. 39-52
-
¿Mejorar el pensamiento crítico contribuye al desarrollo personal de los jóvenes?
O lugar da lógica e da argumentação no ensino da filosofia (Facultade de Letras), pp. 39-52
2007
-
La anosognosia en la enfermedad de Alzheimer
Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 42, Núm. 3, pp. 181-187
1999
-
Niveles de procesamiento y recuerdo
Prácticas de psicología de la memoria (Alianza), pp. 103-109
1996
-
Emoción e interferencia: efectos del estrés en una tarea de interferencia (tipo Stroop)
Manual de prácticas de psicología básica: motivación y emoción (Universidad Pontificia de Salamanca), pp. 109-122