INSTITUTO UNIVERSITARIO DE FÍSICA FUNDAMENTAL Y MATEMÁTICAS
Instituto
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cantabria (12)
2021
-
The miniJPAS survey: A preview of the Universe in 56 colors
Astronomy and Astrophysics, Vol. 653
2020
-
Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: A study with pre-service teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-17
-
Medical contexts in the teaching of Statistics to future medical graduates
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 1, pp. 55-75
2019
-
An attempt to identify the issues underlying the lack of consistent conceptualisations in the field of student mathematics-related beliefs
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 11
-
Caracterización de contextos en tareas sobre intervalos de confianza en libros de bioestadística para médicos
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 716-728
2018
-
Contextos médicos de los datos en problemas de inferencia sobre la media en libros de bioestadística
Investigación en Educación Matemática XXII
2009
-
SCALING-UP IN MATHEMATICS EDUCATION
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XIII
2006
-
Comparación de la tendencias de índices de precipitación en la Península Ibérica
V Congreso Internacional de la Asociación Española de Climatología
1996
-
Spontaneous magnetization probability distribution of a mean-field finite Ising model exhibiting a tricritical point
Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, Vol. 227, Núm. 1-2, pp. 141-157
1995
-
Thermal coefficients and heat capacities in systems with chemical reaction: The le châtelier-braun principle
Journal of Chemical Education, Vol. 72, Núm. 3, pp. 199-202
1994
-
The wind-round-tree model and the two-dimensional Lorentz gas
Physics Letters A, Vol. 190, Núm. 5-6, pp. 434-438
1991
-
Teaching spontaneous magnetization by using a probability distribution
European Journal of Physics, Vol. 12, Núm. 4, pp. 170-174