Marta
Martín del Pozo
Profesora Permanente Laboral
Publicaciones en las que colabora con Marta Martín del Pozo (31)
2023
-
The value of the difference and lifelong learning in the contemporary pedagogy
Ediciones Universidad de Salamanca
2021
-
Pre-adolescents’ digital competences in the area of safety. Does frequency of social media use mean safer and more knowledgeable digital usage?
Education and Information Technologies, Vol. 26, Núm. 1, pp. 1043-1067
2020
-
O3-Comment accélérer le développment des compétences parmi les acteurs de l'éducation grâce au numérique et dans un environnement numérique?
Projet Erasmus+ 2017-1-FR01-KA201-037369, L’ancrage du numérique dans la gouvernance des établissements (ANGE)
-
Validación de una rúbrica para la evaluación de trabajos fin de máster
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 72-96
2019
-
Pedagogy Students’ Attitudes towards Collaborative Learning with Video Games : Considering Demographic Information and the Variety of Digital Resources
Teachers’ Professional Development in Global Contexts: Insights from Teacher Education (Brill), pp. 304-323
-
Review of game-based learning in secondary education: considerering the types of video games
Nuevas tecnologías en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Universidad Técnica Particular de Loja), pp. 1-10
-
Review of game–based learning in secondary education: Considering the types of video games
Analysis: claves de pensamiento contemporáneo, Vol. 22, Núm. 22, pp. 1-10
-
Video games and collaborative learning in education? A scale for measuring in-service teachers' attitudes towards collaborative learning with video games
Informatics, Vol. 6, Núm. 3
2018
-
Diseño de métricas de evaluación de Serious Games. Un caso concreto en un juego para la prevención del acoso escolar
Transforming education for a changing world (Adaya Press), pp. 313-323
-
Educational benefits of serious games in the context of a H2020 research Project about bullying and safe use of the internet
Atas do 4º Encontro sobre Jogos e Mobile Learning (4a. 2018. Coimbra, Portugal)
-
Métricas para la evaluación y análisis de Serious Games. Aportaciones en base al Proyecto eConfidence
Edunovatic 2017. Conference proceedings: 2nd Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT. 12 - 14 December, 2017
-
REUNI+D: una red universitaria para la construcción colaborativa de conocimiento
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 2, pp. 159-177
2017
-
A quantitative approach to pre-service primary school teachers’ attitudes towards collaborative learning with video games: previous experience with video games can make the difference
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 14
-
Competencia digital en alumnos de educación primaria: variables personales que influyen en su adquisición y desarrollo
Cuando la competencia digital favorece la inclusión social: actas I Jornadas Internacionales Inclúye-T : Santiago de Compostela, 13-14 de septiembre de 2017
-
Conocimiento del código PEGI por los futuros pedagogos y pedagogas.Consideración de los años de experiencia jugando a videojuegos y lafrecuencia de uso
Libro de Actas del V Congreso Internacional de Videojuegos y Educación. CIVE'17 (5º. 2017.Tenerife)
-
Indicadores para la evaluación de la competencia digital en el ámbito de la seguridad tomando como referencia el modelo DIGCOM
Actas del III Congreso Internacional de Educación Mediática y Competencia Digital: 15, 16 y 17 de Junio de 2017. Campus María Zambrano de Segovia. Universidad de Valladolid
-
Participación educativa en el desarrollo de serious games sobre bullying y uso seguro de Internet: Caminando se hace el camino
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 3, pp. 13-24
-
Project-based learning (PBL) through the incorporation of digital technologies: An evaluation based on the experience of serving teachers
Computers in Human Behavior, Vol. 68, pp. 501
-
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
Ediciones Universidad de Salamanca
-
Study on the personal indicators that influence the development of digital competence in primary education students
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts