Discapacidades intelectuaisparadigma de recursos e calidade de vida

  1. Verdugo Alonso, Miguel Ángel
Aldizkaria:
Maremagnum: publicación galega sobre os trastornos do espectro autista

ISSN: 1698-5966

Argitalpen urtea: 2009

Zenbakien izenburua: Novas tecnoloxías e discapacidade

Zenbakia: 13

Orrialdeak: 63-72

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Maremagnum: publicación galega sobre os trastornos do espectro autista

Laburpena

A integración educativa estivo dirixida á incorporación dos alumnos con necesidades educativas especiais no marco da escola común. Esta experiencia, de hai máis de 30 anos, reoriéntase á educación inclusiva, recoñecendo a atención a múltiples variables ambientais en contraposición ás formulacións que se centraban soamente en problemas ou discapacidades dos alumnos. Nace así a educación inclusiva, que vai parella da propia sociedade inclusiva, que supón cambiar o sistema e prácticas educativas e de atención social tradicionais, poñendo o acento nos propios alumnos e persoas adultas con necesidades especiais. En todo este proceso é importante definir a discapacidade intelectual, acorde co modelo teórico do ano 2002; planificar apoios e procesos de inclusión; avaliar a ravés da escala SIS a intensidade dos aopios e a calidade de vida e; desenvolver plans individuais de aopio centrados na persoa.