Donde viven las etiquetasel etiquetado en los blog de literatura infantil y juvenil

  1. Araceli García Rodríguez 1
  2. Raquel Gómez Díaz 1
  3. José Antonio Cordón García 1
  4. Julio Alonso Arévalo 1
  1. 1 Universidad de Salamanca, España
Revista:
BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

ISSN: 1575-5886

Any de publicació: 2014

Número: 33

Tipus: Article

Altres publicacions en: BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

Resum

Objectiu: analitzar les pràctiques de l'etiquetatge als blogs de literatura infantil i juvenil. Metodologia: es recull un conjunt de blogs especialitzats i pertanyents a diferents categories i s'estudia com és l'etiquetatge. Entre altres variables, s'analitza la ubicació de les etiquetes, la forma de presentació, el tipus d'etiquetes més utilitzades, etc. Resultats: les dades analitzades posen de manifest que l'etiquetatge és una pràctica cada vegada més habitual en els blogs com a recurs per organitzar els continguts i per recuperar la gran quantitat d'informació que generen. A més d'aportar l'anàlisi de les pràctiques de l'etiquetatge, es dóna una sèrie de recomanacions per millorar l'assignació d'etiquetes i afavorir la visibilitat de la informació d'aquest tipus de blogs. - See more at: http://bid.ub.edu/es/33/garcia2.htm#sthash.Je9FQfQ1.dpuf

Referències bibliogràfiques

  • Aguiar, Elsa (2012). "La LIJ ante la red, una transformación inevitable" . CLIJ. Cuadernos de literatura infantil y juvenil, no. 248, p. 31-39.
  • Comercio interior del libro 2012 (2013). Madrid: Federación de Gremios de Editores de España. http://www.federacioneditores.org/0-Resources/Documentos/Comercio-Interior-2012.pdf. [Consulta: 28/06/2014].
  • García Rodríguez, Araceli; Rubio González, Eva (2013). " Un paseo por la blogosfera de la literatura infantil y juvenil española: de los blogs 'lijeros' a Facebook ". En: Puntos de Encuentro: Los primeros 20 años de la Facu ltad de Traducción y Documentación de la Universidad de Salamanca. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, p. 51-98.
  • García Rodríguez, Araceli; Gómez Díaz, Raquel; Cordón García, JoséAntonio (2013). "De Alicia en el país de las maravillas a las maravillas de Alicia" . Ibersid, no. 7, p. 21-32. http://www.ibersid.eu/ojs/index.php/ibersid/article/viewFile/4092/3743. [Consulta: 04/10/2014].
  • Gómez Díaz, Raquel (2012). Etiquetar en la web social. Barcelona: UOC.
  • Há bitos de lectura y compra de libros en España 2012 (2013). Madrid: Federación de Gremios de Editores de España. http://www.federacioneditores.org/SectorEdit/Documentos.asp. [Consulta: 28/06/2014].
  • Los libros infantiles y juveniles (2012). Madrid: Ministerio de Educación, Cultur a y Deporte. http://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/dms/mecd/cultura-mecd/areascultura/libro/mc/observatoriolect/redirige/estudios-e-informes/elaborados-por-elobservatoriolect/2010-LIJ.pdf . [Consulta: 28/06/2014].
  • Panor ámica de la edición española de libros 2013 2014). Madrid: Ministerio de Educación, Cult ura y Deporte. https://sede.educacion.gob.es/publiventa/detalle.action?cod=20009C [Consulta: 28/09/2014].
  • Real Academia Española de la Lengua. Diccionario de la Real Academia de la Lengua. Avance 23. ed. http://www.rae.es/recursos/diccionarios/drae . [Consulta: 14/06/2014].
  • Rovira Collado, José(2010). " Sobre comentarios, etiquetas y fuentes: literatura infantil y juvenil en la blogosfera" . En: Campos F. Fígares, Mar; Núñez Ruiz, Gabriel; Martos Núñez, Eloy (coord.). Por qu énarrar? Cuentos contados y cuentos por contar: Homenaje a Montserrat del Amo. Cuenca: Ediciones de la niversidad de Castilla-La Mancha, p. 265-273. . [Consulta: 01/07/2014].
  • Rovira Collado, José; Llorens García, Ramón F. (2012). " Blogs para la enseñanza de la literatura infantil y juvenil en español. Espacio central de la LIJ 2.0 ". Perspectiva Florianó polis, vol. 30, no. 3, p. 789-816. http://www.perspectiva.ufsc.br. [Consulta: 02/10/2014].
  • Rovira Col lado, José(2014). " Literatura infantil y juvenil 2.0 (LIJ 2.0)" . En: DINLE. Diccionario digital de nuevas formas de lectura y escritura. Salamanca: Universidad de Salamanca, Red Internacional de Universidades Lectoras. http://dinle.eusal.es/sea rchword.php?valor=Literatura%20infantil%20y%20juvenil%202.0%20(LIJ%202.0. [Consulta: 02/10/2014].