Donde viven las etiquetasel etiquetado en los blog de literatura infantil y juvenil

  1. Araceli García Rodríguez 1
  2. Raquel Gómez Díaz 1
  3. José Antonio Cordón García 1
  4. Julio Alonso Arévalo 1
  1. 1 Universidad de Salamanca, España
Aldizkaria:
BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

ISSN: 1575-5886

Argitalpen urtea: 2014

Zenbakia: 33

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

Laburpena

Objective: This paper analyzes the practice of tagging in blogs that specialize in literature for children and young adults. Methodology: The researchers examined how tagging was used in a number of blogs addressing different aspects of this literature. The researchers studied a series of variables, including the specific location of the tags, the manner in which they were presented and the types of tag that were most frequently used. Results: Tagging was found to be an increasingly common practice in such blogs, where it is used to organize content and recover details from the large quantity of information that blogs generate. The paper also makes a series of recommendations about how to use tags more effectively and favour the visibility of the information in this type of blog. - See more at: http://bid.ub.edu/es/33/garcia2.htm#sthash.Je9FQfQ1.dpuf

Erreferentzia bibliografikoak

  • Aguiar, Elsa (2012). "La LIJ ante la red, una transformación inevitable" . CLIJ. Cuadernos de literatura infantil y juvenil, no. 248, p. 31-39.
  • Comercio interior del libro 2012 (2013). Madrid: Federación de Gremios de Editores de España. http://www.federacioneditores.org/0-Resources/Documentos/Comercio-Interior-2012.pdf. [Consulta: 28/06/2014].
  • García Rodríguez, Araceli; Rubio González, Eva (2013). " Un paseo por la blogosfera de la literatura infantil y juvenil española: de los blogs 'lijeros' a Facebook ". En: Puntos de Encuentro: Los primeros 20 años de la Facu ltad de Traducción y Documentación de la Universidad de Salamanca. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, p. 51-98.
  • García Rodríguez, Araceli; Gómez Díaz, Raquel; Cordón García, JoséAntonio (2013). "De Alicia en el país de las maravillas a las maravillas de Alicia" . Ibersid, no. 7, p. 21-32. http://www.ibersid.eu/ojs/index.php/ibersid/article/viewFile/4092/3743. [Consulta: 04/10/2014].
  • Gómez Díaz, Raquel (2012). Etiquetar en la web social. Barcelona: UOC.
  • Há bitos de lectura y compra de libros en España 2012 (2013). Madrid: Federación de Gremios de Editores de España. http://www.federacioneditores.org/SectorEdit/Documentos.asp. [Consulta: 28/06/2014].
  • Los libros infantiles y juveniles (2012). Madrid: Ministerio de Educación, Cultur a y Deporte. http://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/dms/mecd/cultura-mecd/areascultura/libro/mc/observatoriolect/redirige/estudios-e-informes/elaborados-por-elobservatoriolect/2010-LIJ.pdf . [Consulta: 28/06/2014].
  • Panor ámica de la edición española de libros 2013 2014). Madrid: Ministerio de Educación, Cult ura y Deporte. https://sede.educacion.gob.es/publiventa/detalle.action?cod=20009C [Consulta: 28/09/2014].
  • Real Academia Española de la Lengua. Diccionario de la Real Academia de la Lengua. Avance 23. ed. http://www.rae.es/recursos/diccionarios/drae . [Consulta: 14/06/2014].
  • Rovira Collado, José(2010). " Sobre comentarios, etiquetas y fuentes: literatura infantil y juvenil en la blogosfera" . En: Campos F. Fígares, Mar; Núñez Ruiz, Gabriel; Martos Núñez, Eloy (coord.). Por qu énarrar? Cuentos contados y cuentos por contar: Homenaje a Montserrat del Amo. Cuenca: Ediciones de la niversidad de Castilla-La Mancha, p. 265-273. . [Consulta: 01/07/2014].
  • Rovira Collado, José; Llorens García, Ramón F. (2012). " Blogs para la enseñanza de la literatura infantil y juvenil en español. Espacio central de la LIJ 2.0 ". Perspectiva Florianó polis, vol. 30, no. 3, p. 789-816. http://www.perspectiva.ufsc.br. [Consulta: 02/10/2014].
  • Rovira Col lado, José(2014). " Literatura infantil y juvenil 2.0 (LIJ 2.0)" . En: DINLE. Diccionario digital de nuevas formas de lectura y escritura. Salamanca: Universidad de Salamanca, Red Internacional de Universidades Lectoras. http://dinle.eusal.es/sea rchword.php?valor=Literatura%20infantil%20y%20juvenil%202.0%20(LIJ%202.0. [Consulta: 02/10/2014].