Criterios de selección de los contenidos del currículum

  1. Vera Vila, Julio 2
  2. García del Dujo, Ángel 3
  3. Gargallo López, Bernardo 4
  4. Peña Calvo, José Vicente 1
  1. 1 Universidad de Oviedo
    info

    Universidad de Oviedo

    Oviedo, España

    ROR https://ror.org/006gksa02

  2. 2 Universidad de Málaga
    info

    Universidad de Málaga

    Málaga, España

    ROR https://ror.org/036b2ww28

  3. 3 Universidad de Salamanca
    info

    Universidad de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02f40zc51

  4. 4 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Revista:
Teoría de la educación

ISSN: 1130-3743

Ano de publicación: 1999

Número: 11

Páxinas: 13-52

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Teoría de la educación

Resumo

In a moment in which most information is produced by different ways and so quickly, one of the most important paedagogical problems is to stablish which are the basic contents that must be learnt. This work is focused on the previous question of offering criteria for stablishing priorities in order to select them, considering that in this matter the other elements of curriculum design have also influence, especially the points and processes of learning.