Metas académicas en universitariosanálisis de la fiabilidad de un cuestionario

  1. Mª del Mar González-Tablas 1
  2. Silvia Jiménez 1
  3. Juan José Plaza 1
  4. Luis Raimundo Guerra 1
  5. Estrella López 1
  1. 1 Universidad de Salamanca
    info

    Universidad de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02f40zc51

Revue:
Metodología de las ciencias del comportamiento

ISSN: 1575-9105

Année de publication: 2004

Volumen: 5

Número: 1

Pages: 281-286

Type: Article

D'autres publications dans: Metodología de las ciencias del comportamiento

Résumé

The aim of this paper is to prove if a rriodified cuestionary to evaluate achievement goals ín different subject will change the cuestionary reliability, know as interna! consistency. The questionnaire has 23 ítems and they are _value ín a Likert scale with five points (l=nothing, 5= a lot). The sample consisted of students from Salamanca Uníversity · s Psichology Faculty. The items were adapted to value students · achievement goals in Estadística inferencia!, Psicometría y Desarrollo Adulto y Envejecimiento. The results show similiar Cronbach · s alpha coefficients for the total scale in these subjects ·(Estadística Inferencia!: 0,7486; Psicometría: 0,7902; Desarrollo Adulto y Envejecimiento: 0,8793)