Researching school effectiveness: a comparative study of Spain, Portugal and Ireland from PISA 2018

  1. Cristina Frade Martínez
  2. Susana Olmos-Migueláñez
  3. Adriana Gamazo
  4. Joe O'Hara
Actas:
ECER 2022

Año de publicación: 2022

Tipo: Aportación congreso

Referencias bibliográficas

  • Frade-Martínez, C., Olmos-Migueláñez, S., & Gamazo, A. (2021). Factors associated with the school performance of Spanish students: A study based on PISA 2018 data. Ninth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’21), 732-736. https://doi.org/10.1145/3486011.3486550
  • Gamazo, A., Martínez Abad, F., Olmos Migueláñez, S., & Rodríguez Conde, M. J. (2018). Evaluación de factores relacionados con la eficacia escolar en PISA 2015. Un análisis multinivel. Revista de educación, 379, 56-84.
  • Gamazo, A., Olmos Migueláñez, S., & Martínez Abad, F. (2019). Factores asociados al rendimiento y a la eficacia escolar: Un estudio basado en métodos mixtos a partir de PISA 2015 [Universidad de Salamanca]. http://hdl.handle.net/10366/140406
  • Gómez y Jiménez, A. J. (2018). Desinforme Pisa. Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, 48(2), 279-299. Martínez-Abad, F., Lizasoain, L., Castro, M., & Joaristi, L. M. (2017). Selección de escuelas de alta y baja eficacia en Baja California (México). REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, 19(2), 38-53.
  • Meunier, M. (2011). Immigration and student achievement: Evidence from Switzerland. Economics of Education Review, 30(1), 16-38. Ministerio de Educación y Formación Profesional. (2022). PISA. PISA. https://www.educacionyfp.gob.es/inee/evaluaciones-internacionales/pisa.html
  • OECD. (2016). PISA 2015 Assessment and Analytical Framework: Science, Reading, Mathematic and Financial Literacy. Organisation for Economic Co-operation and Development. https://www.oecd-ilibrary.org/education/pisa-2015-assessment-and-analytical-framework_9789264255425-en
  • Sanmartí i Puig, N., & Sardà Jorge, A. (2007). El caso PISA. Cuadernos de pedagogía, 370, 60-63. Schleicher, A. (2016). Desafíos para PISA. Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 22(1), 19.