Alicia
García Holgado
Profesora Permanente Laboral
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Alicia García Holgado (38)
2023
-
Factores asociados a la brecha de género en el sector educativo STEM: análisis cualitativo de mapas conceptuales teórico y empírico y análisis DAFO
IX Jornadas de investigadoras de Castilla y León
-
Factores de la brecha de género en estudios superiores STEM: Libro de Códigos
Mujeres en la educación universitaria de ciencia,ingeniería, tecnología y matemáticas: Atracción, acceso y acompañamiento para reducir la brecha de género en Hispanoamérica (Octaedro), pp. 301
-
Factors associated with the gender gap in the STEM sector: Comparison of theoretical and empirical concept maps and qualitative SWOT analysis
Heliyon, Vol. 9, Núm. 6
-
Indigenous Women in Higher Education in STEM: A Case Study in Oaxaca
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1229-1237
-
Población indígena en carreras STEM: una revisión sistemática de programas y estudios
IX Jornadas de investigadoras de Castilla y León
-
The Opinion of the Spanish University Population on the Existence of Studies and Professions According to Gender
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 315-324
-
Towards an Initial Teacher Training in Comprehensive Sexuality Education (CSE): Theoretical Scopes and Presentation of Categories
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 335-344
-
Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21
-
Visualising Bibliographic Metadata Using CAQDAS in the Research on the Gender Gap in STEM Studies in Higher Education
Lecture Notes in Networks and Systems
2022
-
Opiniones y percepciones sobre los estudios superiores STEM: un estudio de caso exploratorio en España
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23
-
The gender gap in higher STEM studies: A systematic literature review
Heliyon, Vol. 8, Núm. 8
-
University students’ views regarding gender in STEM studies: Design and validation of an instrument
Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 9, pp. 12301-12336
2021
-
Factores condicionantes del acoso escolar y el ciberacoso en dos centros educativos
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Identificación de barreras y motivaciones percibidas por mujeres estudiantes de ingeniería y matemáticas: estudio de caso en España y Latinoamérica
Estudios interdisciplinares de género (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 813-828
-
Multimedia analysis of spanish female role models in science, technology, engineering and mathematics
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 22
-
Performance and reinforcement of communicative competence in virtual environments in Chilean university professors
ACM International Conference Proceeding Series
-
Prevención y atención del acoso y del ciberacoso escolar: espacios virtuales desde la educación social
Nuevos horizontes para la digitalización sostenible en educación (Dykinson), pp. 127-133
-
The experience of women students in engineering and mathematics careers: A focus group study
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
The role of sexuality in initial teacher training: Sex education as an educational strategy
ACM International Conference Proceeding Series
2020
-
Análisis e intervención sobre la brecha de género en los ámbitos educativos STEM
Estudios interdisciplinares de género (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 591-608