INDIE
GRUPO DE INVESTIGACIÓN INTERDISCIPLINAR SOBRE INTELIGENCIA DIGITAL EN PROCESOS EDUCATIVOS (INDIE)
Publicacions (35) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2024
-
Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning
Reflective Practice, Vol. 25, Núm. 3, pp. 406-425
2023
-
A HISTORY OF PARADIGM SHIFTS IN EDUCATION: THEIR IMPACT ON PRACTICUM MENTORING
Advances in Research on Teaching (Emerald Publishing), pp. 155-169
-
Activation Capacity of the Intrinsic Musculature of the Foot in Handball Athletes with Chronic Ankle Instability
Biomedicines, Vol. 11, Núm. 8
-
Analysis of the Digital Competence of the Students of Mathematics Sciences of the Francisco de Morazán National Pedagogical University
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Design, Development, and Evaluation of a Serious Game Aimed at Addressing Bullying and Cyberbullying with Primary School Students
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1246-1254
-
Digital Competence, Educational Innovation with ICT and Burnout in Tertiary Education Latin American Professors
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1007-1015
-
Escritura académica y autoeficacia en estudiantes de ciencias sociales y humanas de una universidad peruana
Estudios pedagógicos, Vol. 49, Núm. 2, pp. 357-371
-
Factores asociados a la brecha de género en el sector educativo STEM: análisis cualitativo de mapas conceptuales teórico y empírico y análisis DAFO
IX Jornadas de investigadoras de Castilla y León
-
Factores de la brecha de género en estudios superiores STEM: Libro de Códigos
Mujeres en la educación universitaria de ciencia,ingeniería, tecnología y matemáticas: Atracción, acceso y acompañamiento para reducir la brecha de género en Hispanoamérica (Octaedro), pp. 301
-
Factors associated with the gender gap in the STEM sector: Comparison of theoretical and empirical concept maps and qualitative SWOT analysis
Heliyon, Vol. 9, Núm. 6
-
Fostering future music teachers' professional skills: developing a signature pedagogy using e-learning
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Implicación del alumnado de educación superior en la evaluación
Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación Editora), pp. 534-544
-
In-Person/Online Attendance at an Educational Technology Workshop. A Study on Student Teachers’ Perceptions at UniBg
Communications in Computer and Information Science
-
Indigenous Women in Higher Education in STEM: A Case Study in Oaxaca
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1229-1237
-
Innovación docente en Organización del Centro Escolar mediante recursos digitales de gamificación creados con "Quizizz" por alumnos universitarios
En digital: experiencias y reflexiones para el uso de la tecnología en educación (Dykinson), pp. 169-182
-
La investigación literaria en una universidad peruana: mapeo sistemático de tesis de pregrado
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 21, Núm. 2, pp. 283-297
-
La resiliencia docente durante el COVID-19 en profesores en formación
Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación Editora), pp. 669-676
-
Las estructuras de los sistemas educativos Europeos 2023/24: Diagramas esquemáticos
Supervisión 21: revista de educación e inspección, Núm. 70
-
Mixed Study on the use of Flipped Classroom Methodology in the Subject of Community Mental Health Care
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Observational Study of Experiential Activities Linked to Astronomy with CAQDAS NVivo
Lecture Notes in Networks and Systems