Publicaciones (128) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Assesment for optimal underground seasonal thermal energy storage

    Energy Conversion and Management, Vol. 308

  2. Educar en tiempos de guerra

    La internacionalización a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: del Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 115-128

  3. New insights into energy conversion mechanism, optimal absorbent selection criteria, and operation strategies of absorption carbon capture systems

    Energy, Vol. 304

  4. Techno–Economic Analysis of the Optimum Configuration for Supercritical Carbon Dioxide Cycles in Concentrating Solar Power Systems

    Entropy, Vol. 26, Núm. 2

  5. Validation of a 3D Local-Scale Adaptive Solar Radiation Model by Using Pyranometer Measurements and a High-Resolution Digital Elevation Model

    Sensors, Vol. 24, Núm. 6

  6. tODoS por un mundo mejor

    La internacionalización a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: del Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 403-421

2023

  1. A novel electrochemical system with adiabatic pre-charging and pre-discharging processes for efficient refrigeration

    Energy Conversion and Management, Vol. 293

  2. A two-stage sodium converter coupled to a two-stage TEG: Parametric optimization

    Applied Thermal Engineering, Vol. 229

  3. De la uva a la botella gracias a la física y la química: taller divulgativo para alumnos de ESO

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 529-545

  4. Grading Criteria in Technology Subject in Secondary Education Within the Framework of the LOMLOE

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1377-1384

  5. II Congreso ODS-MUPES: apostando por el trabajo cooperativo y la interdisciplinariedad en las aulas

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 23-44

  6. Modeling a solar pressurized volumetric receiver integrated in a parabolic dish: Off-design heat transfers, temperatures, and efficiencies

    Energy Conversion and Management, Vol. 293

  7. Operating performance of a Joule-Brayton pumped thermal energy storage system integrated with a concentrated solar power plant

    Journal of Energy Storage, Vol. 73

  8. Solar volumetric receiver coupled to a parabolic dish: heat transfer and thermal efficiency analysis

    36th International Conference on Efficiency, Cost, Optimization, Simulation and Environmental Impact of Energy Systems, ECOS 2023

  9. Thermodynamic performance of coupled enzymatic reactions: A chemical kinetics model for analyzing cotransporters, ion pumps, and ATP synthases

    Biophysical Chemistry, Vol. 293

2022

  1. Active Learning to Find the Key to Unlock Your Laptop

    Conference of Open Innovation Association, FRUCT

  2. Brayton technology for Concentrated Solar Power plants: Comparative analysis of central tower plants and parabolic dish farms

    Energy Conversion and Management, Vol. 271

  3. Community service to share learning and science

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 233

  4. High temperature central tower plants for concentrated solar power: 2021 overview

    Renewable and Sustainable Energy Reviews, Vol. 155

  5. Impact of the COVID-19 Confinement on the Physics and Chemistry Didactic in High Schools

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 11