Publications by the researcher in collaboration with María José Hernández Serrano (8)

2018

  1. A COMPETENCES MAP ON SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION. TRANSVERSAL ETHICAL TRAINING FOR STUDENTS

    EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  2. A competences map on sustainability in higher education. Transversal ethical training for students

    Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings

  3. From blended to flipped learning. An innovation model of teaching trajectories in the university

    Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings

  4. Inclusión de los ODS en la formación universitaria. Propuesta formativa en valores para el compromiso y el desarrollo

    XII Seminario de Investigación en Educación Ambiental y Educación para el Desarrollo Sostenible: Agenda 2030, educación superior y buenas prácticas para la acción

  5. Reporteros con-Ciencia: una experiencia de innovación con alumnos del MUPES

    Innovar en las aulas: modelos y experiencias de innovación educativa en el Máster de Profesorado de Educación Secundaria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idioma (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 11-23

  6. Sostenibilidad y educación superior: Un MOOC para la formación transversal en sostenibilidad en la Universidad de Salamanca

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

2016

  1. Democratizando la educación desde las prácticas intergenaracionales y el Aprendizaje Servicio

    Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid

2012

  1. Learning, interactive social media and citizen journalism. The virtual learning bus as a methodology for community reporting

    Social learning and web 2.0: community reporting for social inclusion (Ediciones Octaedro), pp. 65-95